چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/02 06:01
بورس
کد خبر: 19051

افزایش سرمایه در بورس

افزایش سرمایه ی برخی شرکت ها در بازار بورس در حال انجام است. این افزایش سرمایه در شرکت های فسبزوار ، ثفارس و چند شرکت دیگر انجام شده است.

سرمایه ی برخی شرکت های بورسی در بازار بورس رو به افزایش است. از جمله ی این سهام های بورسی فسبزوار، ثفارس میباشند. این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های غیر جاری و از محل آورده ی نقدی ، سود انباشته و مطالبات حال شده ی سهامدارن در دستور کار هیات مدیره ی بورس قرار گرفته است.

 

افزایش سرمایه‌های جدید در بورس

شرکت‌های بورسی و فرابورسی به منظور رعایت اصل شفافیت در بازار سهام، سهامداران را از رویدادهای بااهمیت و جزئیات مالی و عملکردی خود مطلع کردند.

 

کدام شرکت‌های بورسی افزایش سرمایه داشتند؟

 این اطلاعیه‌ها که در دو گروه «الف» و «ب» دسته‌بندی می‌شوند، از این رو برای سهامداران اهمیت دارند که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهند. به همین منظور در ادامه به تشریح چندی از آنها پرداخته‌ایم.

«فسبزوار»: شرکت پارس فولاد سبزوار از شروع مجدد فعالیت‌‌‌های تولیدی خود که پیش‌تر به دلیل قطع گاز از طرف شرکت ملی گاز متوقف شده بود، خبر داد. شرکت اعلام کرد که بعد از وصل شدن گاز از تاریخ یک اسفند ۱۴۰۰ فعالیت تولید از سر گرفته شده و به روال عادی خود بازگشته است.

«ثفارس»: شرکت عمران و توسعه فارس طی اطلاعیه‌‌‌ای در خصوص شفاف‌‌‌سازی نوسان قیمت سهام اعلام کرد که با عنایت به نوسانات اخیر قیمت سهام شرکت عمران و توسعه فارس (سهامی‌عام) به اطلاع می‌‌‌رساند از تاریخ گزارشگری قبلی صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین بخشی از اقدامات انجام‌شده به منظور پیشبرد پروژه‌‌‌ها و اهداف شرکت به شرح ذیل اعلام شده است (لازم به توضیح است که پروژه‌‌‌ها در حال پیگیری و رایزنی هستند و به‌منظور تحقق هر یک از آنها به صورت رسمی و جداگانه از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد):

• افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌های غیرجاری و از محل آورده نقدی، سود انباشته و مطالبات حال‌شده سهامداران در دستور کار هیات‌مدیره قرار گرفته و در صورت تصویب و پس از مشخص شدن میزان آن بلافاصله اطلاع‌‌‌رسانی خواهد شد.

• هیات‌مدیره در حال بررسی و رایزنی با مالک یک‌قطعه زمین به مساحت ۳۰‌هزار مترمربع برای ساخت ۷۰۰واحد تجاری و مسکونی در کلان‌شهر تهران است که به محض محقق‌شدن نتایج مذاکرات بلافاصله از طریق سامانه اطلاع‌رسانی کدال اعلام می‌شود.

• با توجه به ظرفیت‌‌‌های موجود در زمینه کشت و صنعت لوتوس به دلیل وسعت زمین برای احداث، راه‌‌‌اندازی و بهره‌‌‌برداری کارخانه تولید فروسیلیس در محل مجتمع فوق، هیات‌مدیره در حال بررسی و رایزنی به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه یا قرارداد با مشارکت بخشی از شرکت‌های فولادی است که به محض مشخص شدن و انعقاد تفاهم‌نامه یا قرارداد، اطلاع‌‌‌رسانی خواهد شد. همچنین با عنایت به مذاکرات قبلی انجام‌شده در خصوص احداث نیروگاه شش مگاواتی برق که مجوز آن قبلا از سازمان‌های مربوطه اخذ شده است، در صورت تحقق مذاکرات انجام‌شده به‌منظور تامین برق کارخانه‌‌‌های یادشده و فروش مازاد آن به شرکت برق، اقدامات مقتضی در حال انجام است.

«غنوش»: شرکت نوش مازندران اعلام کرد که با توجه به طولانی شدن فرآیند دریافت پروانه ساخت تولید آب آشامیدنی از جانب سازمان غذا و دارو تولید محصول آب آشامیدنی در سال‌جاری امکان‌پذیر نیست. لازم به ذکر است که اصلاحات درخواستی کارشناسان غذا و دارو برای دریافت پروانه بهداشتی ساخت در سال‌جاری انجام خواهد شد و پروانه ساخت تا پایان سال دریافت می‌شود. تولید محصول فوق از ابتدای سال آینده انجام خواهد شد.

«تملت»: تامین سرمایه بانک ملت اعلام کرد که اقدام به پذیرش تعهد پذیره‌‌‌نویسی و بازارگردانی ۳/ ۱‌هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد بر پایه برق صادراتی کرده است. درآمد تعهد پذیره‌نویسی معادل یک‌‌درصد مبلغ اوراق است که در زمان انجام تعهد (تکمیل پذیره‌نویسی) شناسایی می‌شود و درآمد بازارگردانی طی عمر اوراق (دو سال) شناسایی خواهد شد.

«ثنظام»: شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران نیز اعلام کرد که پیرو اخبار منتشرشده در فضای مجازی و مطالب و ابهامات مطرح‌شده از سوی برخی از اشخاص و مراجعه حضوری سهامداران به دفتر این شرکت مطالب ذیل را به اطلاع می‌‌‌رساند:

• این شرکت در پروژه برج باغ بهار ازگل تنها دارنده یک‌واحد به متراژ حدود ۲۰۰مترمربع است. در حال حاضر از حدود ۵۵‌درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و به اذعان سازنده تاریخ تحویل آن به مهر ۱۴۰۲ تغییر می‌‌‌یابد.

• این شرکت در پروژه نگین دریای رامسر دارای یک‌واحد به متراژ حدود ۸۰ مترمربع در طبقه اول بوده که در حال اخذ سند تفکیکی و قیمت حدودی آن برای هر مترمربع ۲۰میلیون تومان است.همان‌طور که بارها اعلام شده این شرکت هیچ ارتباطی با سازمان‌های نظام مهندسی استان‌‌‌ها ندارد، بنابراین هیچ درآمدی از این محل کسب نمی‌‌‌کند.

«ولانا»: شرکت لیزینگ آریادانا اعلام کرد که پیرو انتشار صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ این شرکت و وجود ابهام در برخی موارد بدین‌وسیله توضیحات لازم به شرح زیر ایفاد می‌شود:

• افزایش درآمد حاصل از عملیات لیزینگ از مبلغ ۴/ ۱میلیارد تومان به مبلغ ۶/ ۲میلیارد تومان از بابت افزایش فروش خودرو در فصل پاییز است.تجارت نیوز

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488b8k