پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/08 11:22
درگیری/ درگیری شجاعانه سرباز / فیلم درگیری با سارق
کد خبر: 17827

درگیری شجاعانه سرباز با سارق بی رحم | فیلم درگیری با سارق

درگیری شجاعانه سرباز با سارق کیف یک خانم باعث شد تا سارق از سرقت ناکام بماند.

فیلمی در فضای مجازی از درگیری سرباز با سارق منتشر شد که با  واکنش کاربران نسبت به این درگیری روبرو شد. درگیری سارق در ابتدا با خانمی بود که قصد دزدی از او را داششت اما با حضور به موقع سرباز درگیری طوری هدایت پیدا کرد که سارق از سرقت ناکام بماند.

فیلمی از لحظه یک سرقت در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک سارق در پیاده‌رو به دنبال یک خانم بوده و در یک فرصت برای سرقت کیف این خانم اقدام می‌کند. در ادامه به فیلم درگیری توجه کنید:

این سارق پس از ضرب و شتم این خانم برای سرقت کیف وی اقدام کرده که در این یک خودروی پراید به رانندگی یک سرباز از راه رسیده و به این سارق کوبید.

در ادامه این سرباز از خودرو پیاده شده و با سارق مذکور درگیر شد و این سرقت با اقدام شجاعانه این سرباز ناکام ماند.

 در ادامه به حوادث دیگری که رخ داده است می پردازیم:

اعتراف به 61 فقره زورگیری

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند دونفره زورگیری‌های سریالی در شمال غرب تهران خبر داد. سرهنگ سیدعلی شریفی بیان کرد: در‌پی گزارش قاپ‌زنی و زورگیری‌های سریالی در شمال غرب تهران، دستورات ویژه برای شناسایی و پیگیری سریع پرونده صادر شد.

او افزود: در این مأموریت ضربتی تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و با بررسی علمی سرنخ‌های موجود یکی از عاملان اصلی این سرقت‌ها را چهره‌زنی کردند و مورد شناسایی قرار دادند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ابراز کرد: با شناسایی مخفیگاه جدید متهم شناسایی‌شده، نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی اطلاع داده شد و کارآگاهان، متهم را در مخفیگاهش در محدوده خیابان شوش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم دستگیرشده به 61 فقره سرقت با همکاری همدستش در شمال غرب تهران اعتراف و اظهار کرد که همدستش پس از آخرین سرقت به جنوب کشور گریخته است. او خاطرنشان کرد: با شناسایی پاتوق متهم متواری مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز شد تا اینکه روز شنبه متهم پس از مراجعت به شهر تهران در یک عملیات پلیسی در پاتوقش دستگیر شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه پلیس درصدد شناسایی مالخر یا مالخران اموال سرقتی است، اضافه کرد: تحقیقات درباره این پرونده در حالی ادامه دارد که 60 شاکی برای پیگیری شکایت خود به این پایگاه مراجعه و متهمان را شناسایی کرده‌اند.

سارق منزل به دام افتاد

سارقی که با همکاری دو همدست فراری‌اش به منازل شهروندان در غرب تهران دستبرد می‌زد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: با وقوع سرقت‌های متوالی منزل در غرب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیم عملیات کلانتری‌های مستقر در غرب تهران قرار گرفت. او افزود: مأموران کلانتری 137 نصر با رصد‌های اطلاعاتی و تحقیقات محلی پی بردند راننده و دو سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس، سرقت‌ها را انجام داده‌اند.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه گشت‌زنی‌های انتظامی برای دستگیری متهمان افزایش یافت، ادامه داد: تحقیقات پلیسی ادامه یافت تا اینکه مأموران کلانتری شامگاه شنبه، متهمان را هنگام سرقت از یک خانه در خیابان گیشا مشاهده کردند. رئیس پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: متهمان پس از مشاهده گشت انتظامی کلانتری از محل متواری شدند؛ اما در یک تعقیب‌و‌گریز پلیسی یکی از سارقان پس از اقدامات فنی و پلیسی دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

او با بیان اینکه دو نفر از سارقان متواری شدند، افزود: در تحقیقات مشخص شد که متهم سابقه‌دار بوده و با همکاری دو همدستش قصد سرقت از منزل را داشت.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه دستگیری دو سارق متواری در دستور کار پلیس قرار دارد، خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

کلاهبرداری از داخل زندان

کلاهبرداران اینترنتی که از‌طریق شبکه اجتماعی واتس‌اپ به بهانه خوش‌حسابی و پرداخت اینترنتی قبوض تلفن همراه اول از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، شناسایی شدند. چند نفر از شهروندان به پلیس فتای استان البرز مراجعه کردند و در شکایتی خبر دادند شخص ناشناسی از طریق تماس واتس‌اپی و با استفاده از لوگوی سازمان صدا‌و‌سیما به آنها گفته ۷۵ میلیون ریال هدیه شرکت همراه اول برنده شده‌اند. آن شخص پس از جلب اطمینان شاکیان، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت‌بانک آنها را دریافت و حساب‌شان را خالی کرده است. پس از طرح این شکایت‌ها، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و تحقیقات ویژه‌ای آغاز شد.

با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت‌گرفته ازسوی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد متهمان این پرونده به‌صورت یک باند سازمان‌دهی‌شده، از داخل زندان و از‌طریق اپلیکیشن واتس‌اپ با شاکیان تماس گرفته و برای شانس بیشتر عملی‌شدن نقشه خود، آرم واتس‌اپ خود را به آرم صداوسیما تغییر داده‌اند تا اشخاص هنگام دیدن این لوگو از درست‌بودن تماس از‌سوی صداوسیما یا نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند. در تحقیقات معلوم شد کلاهبرداران پس از فریب مال‌باختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت‌بانک اشخاص، اقدام به خالی‌کردن حساب شهروندان کرده و سپس اقدام به انتقال وجوه به حساب دیگر افراد دخیل در این پرونده می‌کردند.

درنهایت دو نفر از متهمان که بیرون از زندان بودند، مبالغ سرقتی را به کارت‌های بانکی اجاره‌ای افراد کارتن‌خواب انتقال می‌دادند و سپس اقدام به خرید طلا و سکه از فروشگاه‌های مختلف می‌کردند. کارآگاهان پلیس پس از اشراف کامل اطلاعاتی بر این باند، بلافاصله مخفیگاه آنها را در غرب شهرستان ملارد شناسایی کردند و تمامی اعضای خارج‌ از زندان این گروه با دستور مقام قضائی دستگیر شدند. همچنین میزان خسارت مالی واردشده به شکات ازسوی این باند تاکنون پنج میلیارد ریال برآورد شده است که کماکان سایر اقدامات برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی شکات احتمالی ادامه دارد.

رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز، درباره این پرونده بیان کرد: متهمان در این نوع کلاهبرداری اینترنتی با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه‌های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفند‌های مختلف و با مهندسی اجتماعی و به بهانه پرداخت مبلغ جایزه، به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم پویای قربانیان دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی افراد می‌کنند. رئیس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از‌طریق سایت پلیس فتا، بخش گزارش‌های مردمی یا ازطریق شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

منبع: شرق


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4885gk