پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/08 06:55
کد خبر: 9505

خاطره‌بازی دروگبا از فینال لیگ قهرمانان اروپا

​مهاجم پیشین چلسی از هافبک پیشین این تیم بابت تأثیری که روی او در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۲ گذاشت، تمجید کرد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: دیدیه دروگبا فاش کرد خوان ماتا نقش کلیدی در قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 داشته است که اولین قهرمانی تاریخ این باشگاه‌ در لیگ قهرمانان بود. در آن بازی این هافبک اسپانیایی با ارسال توپی که از موقعیت کرنر باعث شد تا دروگبا گل تساوی را در واپسین لحظات (دقیقه 88) مقابل بایرن مونیخ به ثمر برساند و آبی‌پوشان لندنی در نهایت در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند و قهرمانی را در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا از آن خود کردند.

دروگبا در هشتمین سالگرد آن قهرمانی تاریخی چلسی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» با انتشار رشته توئیتی نوشت: هشت سال پیش، آندره ویلاس‌بواس از سرمربیگری چلسی اخراج شد و ما بازیکنان جلسه‌ای بین خودمان تشکیل دادیم و به این نتیجه رسیدیم که مسئول اخراج او، ما هستیم. کاپیتان جان تری، فرانک لمپارد، پیتر چک و دیگر بازیکنان بزرگ تیم در آن جلسه صحبت کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: در آن جلسه تصمیم گرفتیم با وجود شکست 3 بر یک مقابل ناپولی در بازی رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تمام توان‌مان در این مسابقات بگذاریم (چلسی بازی برگشت را با برتری 4 بر یک به پایان برد و به دور بعد صعود کرد). ما هشت سال بود به دنبال کسب این جام بودیم و پیش از آن نتوانسته بودیم به عنوانی بهتر از نایب قهرمانی دست پیدا کنیم. همه تصمیم گرفتیم اهداف شخصی را کنار بگذاریم و برای هدفی مشترک که کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان بود، تلاش کنیم.

دروگبا تصریح کرد: پس از آن جلسه، به خوان ماتا که در آن زمان 23 ساله بود، گفتم «استاد لطفاً به من برای کسب لیگ قهرمانان کمک کن». او سپس به من نگاه کرد و گفت «مرد! دیوانه شده‌ای، تو دیدیه دروگبا هستی، تو به من برای کسب این جام کمک خواهی کرد». در ادامه من به خوان گفتم «من هشت سال است که در چلسی هستم و هرگز در لیگ قهرمانان به قهرمانی نرسیده‌ام و بر این باورم که تو کسی هستی که می‌توانی به ما برای کسب این جام کمک کنی. اگر ما در این جام قهرمان شویم به تو هدیه‌ای خواهم داد». این مکالمات ما در اواخر ماه فوریه انجام شد.

مهاجم پیشین چلسی در ادامه نوشت: سه ماه پس از آن مکالمه ما در فینال در مونیخ در ورزشگاهی بودیم که غرق در موج قرمز (اشاره به حضور پرشمار هواداران بایرن مونیخ) بود. هشت دقیقه مانده به پایان بازی بایرن مونیخ یک بر صفر در نتیجه پیش افتاد و من در آن دقایق پایانی بازی دلسرد شده بودم و این را می‌شد در ضرباتی که من به توپ می‌زدم، فهمید. همان لحظات بازیکن جوانی (ماتا) در گوش من گفت «دیدیه باور داشته باش، تو باید باور داشته باشی». من هم در حالی که اشک در چشمانم حلقه زده بود در حالی که به زمان بازی نگاه می‌کردم گفتم «باور به چه؟ زمان تمام شده است؟». درست به مانند زمانی که چند ماه پیش از آن با تیم ملی ساحل عاج در فینال جام ملت‌های آفریقا شکست خورده بودیم، گریه می‌کردم.

دروگبا در پایان گفت: در دقیقه آخر بازی، آخرین کرنر، منظورم اولین کرنر ما در مقابل 18 کرنر بایرن مونیخ بود. حدس بزنید چه کسی پشت ضربه کرنر بود... بله، خوان ماتا. مابقی داستان هم تاریخ است. درسی که از آن بازی گرفتم این بود که همیشه باید باور داشت.

دروگبا در پایان رشته توئیت خود تصویری از حلقه‌ یادبوی که پس از آن فینال تاریخی به هر یک از هم‌تیمی‌هایش هدیه داد، منتشر کرد.

در آن فینال، خوان ماتا اولین ضربه پنالتی را برای آبی‌های لندنی به هدر داد، اما چهار هم‌تیمی دیگر او یعنی داوید لوئیز، لمپارد، کول و دروگبا پنالتی‌های خود را تبدیل به گل کردند. برای بایرن هم لام، گومز و نویر سه پنالتی اول را گل کردند، اما اولیچ و شواین‌اشتایگر در انجام این کار موفق نبودند.

 

منبع: تسنیم 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2a5ry3