یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/05 14:56
کد خبر: 8117

چهار دستور‌العمل فیفا برای شناخت تیم‌های قهرمان

​سرپرست کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد که فیفا برای نیمه تمام ماندن لیگ‌های فوتبال چهار نظریه اعلام کرده است.

رصد ورزشی نوشت: امروز شایعه‌ای در رسانه‌ها مطرح شد که تیم‌های فوتبالی از هفته سوم فروردین می‌توانند تمرینات خود را شروع کرده و برای ادامه لیگ برتر آماده شوند. مهدی سهیل، سرپرست کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در این خصوص گفت: شما اگر به سایت ستاد ملی مبارزه با کرونا مراجعه کنید، می‌بینید که این ابلاغیه مربوط به ادارات دولتی بوده و هیچ اشاره‌ای به مباحث فنی و ورزشی که همان شروع تمرینات است، نشده. جالب است که برخی باشگاه‌ها درباره شروع تمرینات خود از سازمان لیگ استعلام می‌گیرند که باید بگویم ما دخل و تصرفی در این زمینه نداریم و فقط مسئول برگزاری هستیم. من نمی‌توانم به باشگاه‌ها بگویم که این کار را بکنید و آن کار را نکنید. اگر تمرین برگزار کنند، ستاد ملی مبارزه با کرونا با آن‌ها برخورد می‌کند.

برخی باشگاه‌ها نگران لغو کامل لیگ و‌ ادامه قرارداد خود با بازیکنان هستند. به طوری که وضعیت پرداختی‌ها به هم می‌خورد و ممکن است به دو‌طرف ضرر وارد شود. راهکار سازمان لیگ درباره این معضل چیست؟ سهیل در پاسخ به این سوال گفت: شیوع ویروس کرونا و تعویق مسابقات یک اتفاق جدید است که کلا در جهان اتفاق افتاده. به همین دلیل ما پیش‌بینی‌ای در این مورد انجام ندادیم. اما در ایتالیا گفته‌اند که حق و‌ حقوق بازیکنان اولویت آخر است و سلامت و ادامه لیگ در اولویت قرار دارد. مسلما خود باشگاه‌ها باید با بازیکنان و مربیان تعامل کنند که چه مقدار دریافت کنند. یکی از دلایلی که دوست داریم لیگ را تمام کنیم همین مورد است.

خیلی از تیم‌های می‌گویند اهدا کاپ قهرمانی به پرسپولیس در صورت نیمه تمام ماندن لیگ ناعادلانه است. از طرفی سرخ‌ها نیز دریافت جام را حق خود می‌دادند. تصمیم سازمان لیگ در این خصوص چیست؟ سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ پاسخ این سوال اینگونه داد: هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و هیچ کس چیزی نمی‌داند. اولویت اصلی ما اتمام لیگ برتر است. جالب است بدانید هیچ جای دنیا هم در این‌باره به نتیجه نرسیده. چون همه مسابقات را تعلیق کرده‌اند. باشگاه‌ها بدانند هر فکری می‌توانند داشته باشند و ما هم به آن احترام می‌گذاریم؛ اما نمی‌توانیم هر حرفی را عملی کنیم. در این بین باید تصمیمی بگیریم که به ضرر هیچ باشگاهی نباشد.

وی در ادامه گفت: فیفا در این بین چهار دستورالعمل داده که من آن را مطالعه کردم که در سه دستورالعمل پرسپولیس قهرمان است. ما اگر بخواهیم تصمیمی بگیریم مهم‌ترین مسئله سرنوشت تیم‌های پایین جدول است. چون در سقوط تیم‌های تاثیر مستقیم دارد و از همه چیز مهم‌تر است.

خیلی از تیم‌ها معتقدند که ۹ بازی باقی مانده را می‌توان در ۴۵ روز جمع کرد. سهیل درباره اینکه آیا سازمان لیگ پتانسیل انجام این کار فشرده را دارد یا خیر، گفت: من لیگ را می‌توانم در ۴۵ روز جمع کنم. اما فقط لیگ برتر نیست. ما لیگ یک، دو و سه را هم داریم و نمی‌شود به تنها لیگ برتر فکر کرد. نکته مهم این است که ما چه زمانی مسابقات را شروع کنیم. اگر همین فردا باشد، می‌شود ۴۵ روزه تمام کرد. ولی اگر بخواهد یک اردیبهشت باشد، باید به تیم‌ها از الان بگوییم تا بدنسازی کنند. هر چند که حواسمان باید به تاریخ اتمام این لیگ و‌ شروع لیگ بعد هم باید باشد تا مشکلی رخ ندهد.

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qld94