پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/04 03:58
سند بیاورید که داوران سالم نیستند
کد خبر: 19499

رفیعی: مدعیانِ سالم نبودن داوران فوتبال، سند بیاورند

پیشکسوت داوری فوتبال گفت: مدعیان سلامت نبودن داوری اگر سندی داشتند، فکر می‌کنید تا به حال نشان نداده بودند؟

به گزارش رصد ورزشیمحمود رفیعی پیشکسوت داوری فوتبال در گفت و گویی در پاسخ به برخی انتقادات در مورد سلامت نبودن جامعه داوری فوتبال ایران اظهار داشت: اینکه عده‌ای بنشینند و به راحتی صحبت‌های بی پایه و اساس را مطرح کنند، ساده است. پس این جنجال‌ها به نفع خودشان است که به آن دامن می‌زنند. اگر من مسئولیتی در فدراسیون داشتم این مدعیان را به تریبون عمومی می‌آوردم و جویای سند از آنها می‌شدم و در صورت عدم وجود، آنها را برای همیشه از کار در این عرصه محروم می‌کردم. البته این هم خیلی برایم جالبه که عده‌ای با این هزینه‌ها نه تنها به ستاره‌های دنیا بدل نشدند، بلکه باز هم ناراحت هستند.

وی همچنین با اشاره به افزایش اعتراض‌های اخیر در مورد ضعف داوری اظهار داشت: قبول ندارم که داوری ما ضعیف شده است. مشکل در اشتباه‌های داوری نیست بلکه مشکل اصلی برخورد نکردن و برخورد نامناسب کمیته انضباطی و فدراسیون با معترضان است. اگر یک مربی توهین و یا درگیری ایجاد می‌کند، نباید فقط یک جلسه محروم شود که باز هم به کار خودش ادامه دهد و هیچ تغییری حاصل نشود.

رفیعی اظهار داشت: متاسفانه فدراسیون فعلا ثبات ندارد و حتی نتوانستند هنوز یک رئیس برایش مشخص کنند. این بی‌ثباتی‌، اعتراض‌ها و مشکلاتی همچون حاشیه سازی‌های بعد از بازی، باعث برهم خوردن تمرکز داوران می‌شود که حاصلش همین نتیجه‌ها و اعتراضات است. با این حال تهمت می‌زنند که داور به نفع می‌گیرد و نمی‌دانم چرا هیچ برخوردی با این‌ها نمی‌شود.

وی شرایط آموزش در عرصه داوری را قابل قبول دانست و گفت: درست است داورانی مانند علیرضا فغانی تکرار شدنی نیست و به این زودی‌ها همچین ستاره‌ای نخواهیم دید، اما توانستیم داوران خوبی را در سطح بین‌المللی آموزش دهیم که در حال حاضر هفت داور و ۹ کمک‌داور در تایلند داریم که دیدارهای لیگ قهرمانان در شرق آسیا را قضاوت می‌کنند. حدود ۲ یا سه هزار داور، داخل کشور داریم که آموزش دیده‌اند و داوران خوبی هستند.  

پیشکسوت داوری فوتبال ادامه داد: هر چه سریعتر باید رییس فدراسیون و تکلیف کمیته داوران مشخص شود تا شخصی که مسلط به حل موضوعات باشد را با اختیارت، امکانات و پشتوانه مالی مناسب بکارگیری کنند و وضعیت بهتری بسازند.


 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488bpm