یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/03 00:57
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 37115

طلا بخریم یا منتظر بمانیم تا ارزان شود؟

همان طور که بهتر می‌دانید، این روزها قیمت دلار و طلا روز به ‌روز درحال افزایش بوده و این موضوع همه افراد دچار نگرانی کرده‌ است. برخی تصور می ‌کنند که نباید در چنین شرایطی اقدام به خرید طلا کرده و برخی نیز بر این باورند که بهتر است هرچه زودتر سرمایه خود را به طلا تبدیل کنند.

 همان طور که بهتر می‌دانید، این روزها قیمت دلار و طلا روز به ‌روز درحال افزایش بوده و این موضوع همه افراد دچار نگرانی کرده‌ است. برخی تصور می ‌کنند که نباید در چنین شرایطی اقدام به خرید طلا کرده و برخی نیز بر این باورند که بهتر است هرچه زودتر سرمایه خود را به طلا تبدیل کنند. چراکه ممکن است قیمت آن تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. درحال‌حاضر قیمت در ازای هر گرم آن حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومن است. یکی از سوالات پرتکرار مردم در این حوزه این است که طلا بخریم یا منتظر بمانیم تا ارزان شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود که حتماً در ادامه با ما همراه باشید تا در این خصوص به‌ طور کامل شما را راهنمایی کرده و بتوانبد بهترین اقدام را برای حفظ ارزش سرمایه خود داشته باشید.

افزایش قیمت چشمگیر طلا و سکه

بر اساس گزارشاتی وجود دارد، قیمت سکه و طلا به‌ شدت رو به صعود بود و در حال شکستن رکورد های باور نکردنی است. قطعاً در چنین شرایطی شما به فکر می‌افتید که سرمایه خود را به طلا تبدیل کنید یا منتظر بمانید تا ارزان‌تر شود. براساس گفته رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه و طلا به  ۲ فاکتور قیمت دلار و اونس جهانی وابسته بوده و هنگامی‌ که هر یک از این فاکتورها به امروز قیمت دلار افزایش یا کاهش پیدا کند، قیمت طلا و سکه نیز دچار تغییر خواهد شد. به‌ طور کلی می ‌توان گفت که قیمت دلار به تومان قیمت طلا رابطه‌ای وجود دارد.

 هم مسیر شدن طلا با دلار

رئیس سابق اتحادیه طلا با بیان این موضوع که قیمت سکه تا حدودی با طلا تفاوت دارد، می‌گوید که سکه یک انتخاب مهم برای سرمایه‌گذاری و کسب سود بالاست. به‌همین خاطر نیز افزایش به تقاضا  در شرایط حال برای خرید سکه می‌تواند تا حدودی در در افزایش قیمت‌ها مؤثر باشد. همچنین همه عوامل دست ‌به ‌دست هم می‌دهند تا عوامل تقاضا بر قیمت سکه مؤثر واقع شده و قیمت طلا نیز تا حد زیاد بسیار زیاد افزایش پیدا کند. اما همچنان تفاوت‌های میان قیمت سکه و طلا وجود دارد.

 

طلا گران می‌شود یا سکه؟

طبق تحقیقات کارشناسان بازار سکه و طلا و با بیان این‌ که همه افراد بایدبرای خرید سکه و طلا به واحدهای صنفی مراجعه کنند بیان کرده‌اند که لازم است تا مردم برای خرید طلا و سکه حتماً به واحدهای معتبر مراجعه کرده و برای خرید آن‌ها فاکتور را نیز دریافت کنند. چرا که فاکتور طلا به‌ عنوان یک سند معتبر به حساب می‌آیند. خرید طلا و سکه از مراکز غیرمعتبر با تفاوت قیمت بسیار کم می‌تواند تا حدودی ریسک پذیر باشد.

 آیا قیمت طلا ارزان می‌شود؟

 بدالله محمدولی کارشناس بازار طلا و سکه می‌گوید ممکن است تا نیمه دوم اسفند ماه همچنان قیمت طلا و سکه درحال افزایش باشد. او با بیان این موضوع که با ادامه شرایط حال اقتصاد کشور نباید انتظار کاهش قیمت طلا را داشت. اما ممکن است قیمت سکه و طلا در سال ۱۴۰۲ با آغاز ماه رمضان تا حدودی کاهش پیدا کرده و در حالت ثبات قرار بگیرد. البته که نمی ‌توان به ‌صورت قطعی این موضوع را بیان کرد.  چرا که شرایط اقتصادی کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد. همین موضوع سبب شده که قیمت در همین رنج باقی مانده یا گران ‌تر شود.

 آیا الان وقت مناسبی برای خرید طلا است؟

برای خرید طلا باید حتماً دو مورد را در نظر داشته باشید. اول این ‌که هر زمان بازار طلا و سکه در حال نوسان باشد، نباید وارد بازار نشوید. دوم این‌ که برای مدت زمان کوتاه جهت سرمایه ‌گذاری روی طلا و سکه اقدام نکنید. چرا که ریسک زیادی به‌ همراه خواهد داشت .اگر شما می‌خواهید به به شکل طولانی‌ مدت وارد بازار طلا شده و سرمایه ‌گذاری کنید می‌توانید در حال حاضر برای خرید اقدام کنید.

قیمت طلای امروز چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت یورو به تومان ، قیمت درهم صرافی، قیمت دلار و همچنین قیمت طلا باید حتماً به سامانه‌های معتبری مراجعه کنیدو سامانه الان چند با گرد آوری اطلاعات دقیق و عدم ایجاد تغییر در آن‌ ها می ‌تواند برای اطلاع از قیمت یورو، سکه، طلا، دلار و درهم به شما کمک کند.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oznyd