شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/12 16:31
کد خبر: 5888

اولین کمک داور زن در تاریخ دربی

​خانم گوادالوپه پورا، حالا نامش را در تاریخ فوتبال اسپانیا ثبت کرده است. او اولین بانویی است که نامش را در تیم داوری سه نفره حاضر در دربی های شهر مادرید و جدالهای رئال مادرید و اتلتیکومادرید ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از فوتبالی، امسال اولین فصل حضور او در رقابتهای لالیگاست و بدین ترتیب اولین بانویی است که در رقابتهای دسته اول لیگ فوتبال اسپانیا قضاوت می کند و یکی از سه داور تیم داوری دربی شهر مادرید بود و به عنوان خط کمک داور دراین بازی به قضاوت پرداخت.

البته این اولین باری نیست که او در بازیهای رئال مادرید و یا اتلتیکومادرید در تیم داوری قرار می گیرد. در بازی این فصل رئال مادرید مقابل سلتاویگو در بالائیدوس (3-1) هم او کمک داور بود ودر بازیهای اتلتیکو مادرید مقابل آلاوس (1-1) و رئال بتیس (2-1) هم در تیم داوری قرار داشت ولی این اولین باری بود که او در دربی شهر مادرید حضور یافت و در عین حال اولین تجربه حضورش در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نیز به حساب می آید.

خانم پورا که سالها پیش فوتبال بازی می کرده، در سال 2003 قضاوت فوتبال را آغاز کرد و 16 سال است که به داوری می پردازد (او 5 سال در لیگ محلی، یک سال در لیگ دسته سوم، هشت فصل در لیگ دسته دوم بی و دو فصل در لیگ دسته دوم قضاوت کرده) و این فصل برای اولین بار در رقابتهای لالیگا مشغول به داوری شده است. او گام در مسیر خانم ماریسا ویا گذاشته است؛ خانم داوری که به رقابتهای اصلی لالیگا راه یافت ولی هرگز نتوانست از تستهای پزشکی موفق بیرون بیاید و درنتیجه اجازه قضاوت در هیچ یک از بازیهای لالیگا را کسب نکرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4pm8d4