شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/14 07:36
کد خبر: 8975

وقتی هرکسی ساز خودش را در فوتبال می‌زند!

​در شرایطی که هنوز تصمیمی برای آینده لیگ برتر فوتبال گرفته نشده، به نظر می‌رسد هرکسی فقط به سود خود صحبت و موضع‌گیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی : در شرایطی که هنوز تصمیمی برای آینده لیگ برتر فوتبال گرفته نشده، به نظر می‌رسد هرکسی فقط به سود خود صحبت و موضع‌گیری می‌کند.

از زمانی که مسابقات فوتبال در سراسر جهان و البته ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد، تا به امروز، اظهارنظر‌های مختلفی در خصوص شروع دوباره یا لغو کامل لیگ برتر مطرح شده است. از فوتبالدوستان و کارشناس‌های فوتبال گرفته تا بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه‌ها هر کدام نظرات خود را برای تعیین‌تکلیف لیگ اعلام کرده‌اند. با این حال، هنوز همه چیز به نظر نهایی ستاد مبارزه با کرونا و بعد هم سازمان لیگ بستگی دارد.

در حال حاضر یکسری از باشگاه‌ها پیشنهادات مختلفی به سازمان لیگ برای آینده لیگ ارائه داده‌اند. به طور مثال یک باشگاه پیشنهاد کرده ۴ روز قبل از هر بازی، بازیکنان و اعضای آن تیم به قرنطینه بروند. یا اینکه باشگاه دیگری گفت بازی‌ها باید بدون تماشاگر برگزار شود. یا اینکه برخی دیگر اعلام کردند باید نظر نهایی را ستاد مبارزه با کرونا بدهد، چون آنها در این زمینه تخصص بیشتری دارند.

در این میان، اما برخی اظهارنظر‌های عجیبی انجام داده‌اند. عده‌ای فقط به خاطر نتایجی که تیم‌شان در فصل جاری گرفته درباره آینده لیگ صحبت می‌کنند و کاری به مسائل دیگر هم ندارند. حرف‌هایی که عملا روح ورزش و فوتبال را زیر سوال می‌برد. با این حال، بالاخره یک روز ماجرای کرونا هم به پایان می‌رسد و دوباره باید بازی‌ها برگزار شود، اما مشخص نیست چرا برخی از این افراد تنها به سود خود فکر می‌کنند.

در حال حاضر برخی از لیگ‌های معتبر اروپایی، برای آغاز مجدد مسابقات و تمرینات تیم‌های خود برنامه‌ریزی و تاریخ‌هایی را هم اعلام کرده‌اند، اما در ایران هنوز تکلیف لیگ برتر فوتبال کشور معلوم نشده و کسی نمی‌داند در حال حاضر در کجای این تقویم جهانی قرار داریم. این در شرایطی است که به نظر می‌رسد باید هرچه زودتر یک تصمیم قاطع برای فوتبال کشور گرفته شود تا همه از بلاتکلیفی خارج شوند.

برخی از مدیران مدعی هستند با تعطیلی مسابقات می‌توانند هزینه‌های باشگاه‌های خود را کاهش دهند، اما آیا آنها به موارد دیگر هم توجهی داشته‌اند؟ بار‌ها و بار‌ها بازیکنان و مربیان فوتبال به صراحت اعلام کردند که حاضر به دادن هیچ‌گونه تخفیفی به باشگاه‌ها نیستند، چون قرارداد‌های آنها با اروپایی‌ها متفاوت است. به همین دلیل مدیران در صورت تعطیلی رقابت‌ها مجبور هستند حقوق اعضای تیم خود را به صورت کامل بپردازند. به همین خاطر تعطیلی بازی‌ها، از نظر مالی چندان هم به سود باشگاه‌ها نخواهد بود.

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48nzw4