یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/22 16:03
کد خبر: 7817

چهار روش برای پایان لالیگا

​امروز تمام رقابت های لالیگا و نیز دسته دوم اسپانیا موقتا برای دو هفته به تعویق افتاد.

رصد ورزشی نوشت: روز گذشته بود که فدراسیون فوتبال اسپانیا و اتحادیه لالیگا خبر از تعویق رقابت های فوتبال آماتوری از جمه دسته سوم فوتبال اسپانیا دادند و قرار شد لالیگا و دسته دوم پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگر باشد. تصمیمی که اعتراضاتی را در پی داشت و برای مثال دنی کارواخال مدافع رئال در توئیتر خود نوشت که مگر ما به کرونا مصونیت داریم؟

ساعاتی پیش اعلام شد که بازیکنان فوتبال و بسکتبال رئال پس از مثبت شدن تست کرونای تری تامپکینر به قرنطینه رفته اند و به این ترتیب برگزاری بازی رئال برابر ایبار که قرار بود فردا در برنابئو به انجام برسد، غیرممکن شد.

در نهایت لالیگا پس از جلسه با مسئولان وزارت بهداشت اسپانیا و نیز لوئیس رویبالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم به تعویق بازی های لیگ دسته اول و دوم گرفت.

لوئیس روبیالس که نایب رئیس یوفا هم محسوب می شود، در نشستی خبری و در مورد تعویق بازی ها گفت:« برای ما مهمتر از هر چیزی سلامت بازیکنان است. با ویروسی روبرو هستیم که به سرعت سرایت می کند و همه ما ممکن است ناقل بیماری باشیم. فوتبال هم یک ورزش فیزیکی است و بازیکنان مرتب با یکدیگر در تماس هستند و این خطر سرایت ویروس را به شدت بالا می برد. در نهایت تصمیم بر این شد که تمام رقابت های فوتبال را به تعویق بیندازیم و 25 مارس جلسه ای دیگر برگزار خواهیم کرد تا شرایط را مجددا بررسی کنیم.»

روبیالس در مورد نحوه به پایان رساندن لالیگا گفت:« شرایط خیلی دشوار است و همه کشورها با این معضل دست به گریبانند. 4 روش برای این مهم داریم. یا بازی ها با حضور تماشاگر برگزار شوند که بستگی به شدت شیوع بیماری تا دو هفته بعد دارد. یا بازی ها پشت درهای بسته برگزار شود یا لالیگا را تا تابستان به تعویق بیندازیم که اصلا گزینه مدنظر من نیست و یا اینکه به بازی های این فصل خاتمه دهیم و همه چیز نیمه تمام بماند.»

روبیالس در مورد تعویق یورو 2020 هم گفت:« در این مورد صحبت هایی انجام شده و به زودی تصمیم نهایی اعلام خواهد شد.»

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qnnj3