پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/23 16:31
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 25087

قرص گلوکزامین برای چیست؟

تا پیش از این بیماری های مفاصل و شایع ترین آن آرتروز در افراد مسن مشاهده می شد، اما امروزه میانسالان و حتی جوانان نیز با آن دست به گریبان هستند.

تا پیش از این بیماری های مفاصل و شایع ترین آن آرتروز در افراد مسن مشاهده می شد، اما امروزه میانسالان و حتی جوانان نیز با آن دست به گریبان هستند. ژنتیک، چاقی و کم تحرکی، عفون  و... عامل بروز بیماری های مفاصل می باشند. یکی از راه های درمان و کاهش درد آرتروز مصرف قرص های حاوی گلوکزامین است.

گلوکزامین یک ترکیب شیمیایی است که به طور طبیعی در بافت انسان و حیوان وجود دارد. گلوکزامین در انسان به شکل گیری غضروف کمک می کند و معمولاً به عنوان یک مکمل غذایی برای درمان اختلالات مفصلی مانند استئوآرتریت استفاده می شود.

همچنین ادعا می شود که گلوکزامین می تواند التهاب مفصلی را کاهش دهد، با این حال اثرات پیشگیرانه گلوکزامین به طور دقیق اثبات نشده است.

در این مقاله تمام اطلاعاتی را که باید درباره قرص گلوکزامین بدانید از جمله فواید، عوارض جانبی و دوز مصرف آن را توضیح می دهد.

قرص گلوکزامین برای چیست

گلوکزامین چیست؟

گلوکزامین ترکیبی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. از نظر شیمیایی، به عنوان یک قند آمینه طبقه بندی می شود. این ماده در درجه اول به دلیل نقش آن در توسعه و حفظ غضروف در مفاصل شناخته شده است. گلوکزامین همچنین در برخی از بافت های حیوانی و غیر انسانی از جمله صدف، استخوان حیوانات و قارچ ها یافت می شود.

انواع قرص گلوکزامین اغلب از این منابع طبیعی ساخته می شوند. این مکمل اغلب برای درمان و پیشگیری از اختلالات مفصلی مانند استئوآرتریت استفاده می شود. می توانید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید یا به صورت موضعی از طریق کرم یا پماد استفاده نمایید.

قرص گلوکزامین در بدن چه کار می کند؟

قرص گلوکزامین موجب تحریک بدن در تولید اجزای غضروف می شود و در افراد مبتلا به آرتروز و ساییدگی مفاصل موثر می باشد. اکثر بافت های بدن به طور مستقیم توسط خون تغذیه می شوند، اما غضروف به این شکل نمی باشد و مواد مغذی خود را از طریق گردش مایعات داخل بدن تأمین می کند.

فشار وارد شده بر مفاصل موجب می شود که مایع داخل غضروف به سمت خارج بافت حرکت کند و پس از جذب مواد مغذی خارج از مفصل، با برداشته شدن فشار وارده، دوباره به داخل غضروف باز گردد.

گلوکزآمین سولفات به طور طبیعی در مایع میان مفصلی بدن وجود دارد. بنابراین مصرف گلوکزآمین به شکل سولفات تاثیری بیشتری در جذب این ماده در بدن  دارد.

آیا قرص گلوکزامین برای آرتریت موثر است؟

قرص گلوکزامین معمولاً برای درمان بیماری‌های مختلف مفصلی، استخوانی و التهابی مصرف می‌شود. در اینجا در مورد چگونگی تأثیر آن بر دو نوع رایج آرتریت یعنی آرتروز و روماتیسم مفصلی آورده شده است.

  • تاثیر قرص گلوکزامین بر روی آرتروز

طبق جدیدترین مطالعات قرص گلوکزامین درد مفاصل و سایر علائم را در طول زمان تسکین می دهد. در بررسی بر روی 200 نفر بیمار مبتلا به آرتروز نشان داده است که مصرف روزانه 1500 میلی گرم گلوکزامین سولفات به مدت سه سال علائم کلی آنها به ویژه درد را در مقایسه با دارونما بهبود می بخشد.

  •  تاثیر قرص گلوکزامین بر روی روماتیسم مفصلی

استئوآرتریت را نباید با آرتریت روماتوئید که بسیار کمتر رایج است، اشتباه گرفت. آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی به مفاصل حمله می کند. برخلاف استئوآرتریت، در این بیماری ساییدگی مفاصل ایجاد نمی شود.

یک مطالعه بر روی 51 بزرگسال مبتلا به روماتیسم مفصلی نشان داده است که مصرف 1500 میلی گرم گلوکزامین هیدروکلراید به مدت سه ماه علائم روماتیسم را بیش از دارونما بهبود می بخشد.

برای مشاهده بهترین قرص گلوکزامین و غضروف ساز بر روی آلفلکسیل کلیک کنید.

قرص آلفلکسیل

فواید قرص گلوکزامین چیست؟

گلوکزامین یکی از محبوب ترین مکمل های جهان است که درد و التهاب در نواحی مفصل ها را کاهش می دهد. در ادامه به برخی از فواید مصرف این قرص اشاره شده است.

  • کاهش التهاب

گلوکزامین اغلب در قالب مکمل برای درمان علائم بیماری های التهابی استفاده می شود. گلوکزامین در اکثر موارد با کندرویتین (ترکیبی شبیه به گلوکزامین) همراه است. این دو در تولید و حفظ غضروف سالم نقش دارند. گلوکزامین و کندرویتین از فعال شدن مسیرهای التهابی در سلول های سینوویال انسان جلوگیری می کنند. این سلول ها مسئول تولید اجزای مایع سینوویال یا مایع مفصلی هستند.

جالب توجه است که اثرات ضد التهابی گلوکزامین نیز با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از التهاب، مانند دیابت نوع 2 همراه می باشد.

  • حمایت از مفاصل

گلوکزامین به طور طبیعی در بدن وجود دارد. یکی از نقش های اصلی آن حمایت از رشد سالم غضروف مفصلی است، نوعی بافت سفید صاف است که انتهای استخوان ها را در جایی که به هم می رسند و مفاصل را تشکیل می دهند، می پوشاند. همراه با مایع روان کننده به نام مایع سینوویال، غضروف مفصلی اصطکاک را به حداقل می رساند و به استخوان ها اجازه می دهد آزادانه و بدون درد روی یکدیگر حرکت کنند.

به طور خاص، تصور می‌شود که گلوکزامین باعث ایجاد ترکیبات شیمیایی خاصی از جمله کلاژن می‌شود که اجزای ساختاری مهم غضروف مفصلی و مایع سینوویال هستند. برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های گلوکزامین ممکن است با جلوگیری از تجزیه غضروف به ویژه در ورزشکاران، از بافت مفصلی محافظت کند.

  • درمان اختلالات استخوانی و مفصلی

قرص گلوکزامین اغلب برای درمان بیماری های مختلف استخوان و مفاصل استفاده می شوند. بیشتر تحقیقات علمی در مورد گلوکزامین بر استفاده از یک فرم خاص به نام سولفات گلوکزامین متمرکز شده است.

این مولکول به دلیل پتانسیل آن برای درمان علائم و پیشرفت بیماری مرتبط با استئوآرتریت (OA)، آرتریت روماتوئید (RA) و پوکی استخوان به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که مصرف روزانه مکمل‌های سولفات گلوکزامین ممکن است با کاهش قابل توجه درد، کمک به حفظ فضای مفصلی و کند کردن پیشرفت بیماری، درمان موثر و طولانی‌ مدتی برای استئوآرتریت ارائه دهند.

فواید گلوکزامین

عوارض و تداخل دارویی قرص گلوکزامین

به طور کلی، گلوکزامین باید سه بار در روز همراه با غذا مصرف شود. دوز استاندارد قرص گلوکزامین 1500 میلی گرم در روز است که معمولاً از 300 تا 500 میلی‌گرم با هر وعده غذایی متغیر است.  

مطالعات نشان می دهند که مکمل های گلوکزامین با داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده خون) مانند وارفارین تداخل داشته باشند. غیر از این مطالعات هیچ عارضه جانبی جدی دیگری را نشان نداده اند.

خرید قرص گلوکزامین

امروزه طیف وسیعی از قرص های گلوکزامین توسط شرکت های داروسازی مطرح داخلی و خارجی تولید و به داروخانه ها عرضه شده است و با توجه به راه اندازی داروخانه های اینترنتی خرید قرص گلوکزامین و بررسی انواع آن بسیار راحت شده است.

یکی از این داروخانه های اینترنتی داروخانه آنلاین داروبوم به نشانی سایت darooboom.com است. شما می توانید با رفتن به این سایت از بخش مکمل های تخصصی و دسته بندی مفاصل و استخوان وارد بخش قرص گلوکزامین شوید و انواع قرص گلوکزامین را مشاهده نمایید و هر کدام از مکمل ها را بررسی و با یکدیگر مقایسه نمایید و در انتها مکمل مورد نظر خود را با چند کلیک ساده و یا با تماس تلفنی خریداری نمایید.

داروبوم علاوه بر ارسال رایگان سفارشات شما امکان پرداخت در محل را برای سراسر ایران فراهم نموده است تا شما با خیالی آسوده اقدام به خرید مکمل گلوکزامین مدنظر خود نمایید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد . 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oagrl