سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/27 19:03
سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | سود سهام عدالت | فروش سهام عدالت | وام سهام عدالت
کد خبر: 19882

دریافت سهام عدالت به وضعیت معیشتی افراد بستگی دارد | داشتن برگه سهام عدالت اولویت دریافت این سهام برای افراد است

رییس کمیسون اقتصادی مجلس گفت: افرادی که برگه سهام عدالت دارند، در اولویت دریافت سهام عدالت هستند و شرایط کنونی آن‌ها مبنای تصمیم گیری برای واگذاری سهام به آن هاست.
سهام عدالت: طبق قانون اصل 44 در حالی سهام عدالت به دو دهک اول و چهار دهک بعدی داده شده که در زمان اجرای این حکم، به دلیل اینکه شفافیتی از درآمد و هزینه خانواده ها وجود نداشت، دسته بندی مناسبی نسبت به تخصیص سهام عدالت صورت نگرفت.
 

سهام عدالت: حسین قربانزاده صبح سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس بند الف تبصره 2 قانون بودجه 1401 دولت مکلف است به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و نیز افراد واجد شرایط را مطابق قانون اجرای اصل 44 سهام عدالت تخصیص دهد، گفت: طی چند ماه گذشته جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و تا پایان خرداد امسال هم این جلسات ادامه خواهد داشت تا بتوانیم اشراف کافی نسبت به این موضوع برسیم.

محمدرضا پور ابراهیمی در حاشیه مراسم تجلیل از برترین‌های بورس کالا با بیان اینکه چالش اساسی مجلس، پایگاه جامع رفاه ایرانیان است که مقرر بود از سال گذشته به روز رسانی شود و اگر این پایگاه کامل نشود اشکالات قبل تکرار خواهد شد، افزود: بر اساس گزارشا‌های کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس، نزدیک به 20 میلیون نفر در زمان واگذاری واجد شرایط نبودند و سهام دریافت کردند و معادل همین تعداد کسانی بودند که واجد شرایط بودند و محروم شدند.

او ادامه داد: با توجه به اولویت‌ها در کمیسیون اقتصادی، حدود 4 میلیون نفر از افرادی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار دارند در اولویت دریافت سهام عدالت قرار داشتند، بعد از این افراد، مجموعه‌های مثل کارگران، بازنشستگان، کارمندان، روستاییان و عشایر و رزمندگان در اولویت بعدی ما قرار خواهند داشت.

 

پورابراهیمی افزود:بر اساس اطلاعات مربوط با طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی، جمع بندی صورت گرفته و در قانون بودجه لحاظ شد کلیه افرادی که در زمان واگذاری سهام عدالت بر اساس قانون و همچنین افرادی که پس از آن مشمول دریافت شدند واجد دریافت سهام عدالت هستند و سهام عدالت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تا اردیبهشت منتظر تصمیمات دولت می‌مانیم، چنانچه ثبت نام جدیدی برای جاماندگان سهام عدالت صدرت بگیرد، طبیعتا باید از طریق فراخوان اطلاع رسانی شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5lrl