یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/28 02:18
کد خبر: 14068

قیمت محصولات ایران خودرو به شدت کاهش یافت + جدول قیمت

به گفته فعالان بازار خودرو، محصولات تولیدی ایران خودرو امروز نسبت به یکشنبه هفته جاری افت قیمت 5 تا 7 میلیون تومان را تجربه کردند.

به گفته فعالان بازار خودرو، محصولات تولیدی ایران خودرو امروز نسبت به یکشنبه هفته جاری افت قیمت 5 تا 7 میلیون تومان را تجربه کردند. برخی دلیل این افت قیمت را  به مصوبه بهارستان نشین ها مبنی بر عرضه خودرو در بورس نسبت می دهند. براساس این تصمیم هر شخص می‌تواند هر سه سال یک بار با یک کد ملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند و قبل از پایان سه سال مقرر نمی‌تواند اقدام به فروش خودرو کند. به همین دلیل برخی می گویند با توجه به تصمیمات جدیدی که برای بازار خودرو گرفته می شود  و زمزمه های مطرح شده مبنی بر تغییر برخی مناسبات سیاسی عمده دلیلی است که فعالان بازار افت قیمت ایران خودرویی ها را به آن نسبت می دهند.

 

گرچه برخی  دیگر تاکید دارند دلیل کاهش قیمت فروش خودرو به دلیل انتظار برای عرضه بیشتر خودرو در بازار است. از دید این گروه معامله گران تصور می کنند وضعیت تولید در فصل های پیش رو بهتر از قبل خواهد بود. آمار شش ماهه هم نشان می دهد موجودی انبار خودرو سازان رو به افزایش بوده است. بنابراین این روند می تواند عرضه در بازار را تقویت کند و از افزایش قیمت بیشتر جلوگیر کند

 

mahchehrekhalili-photokade-london-2

 

قیمت برخی محصولات ایران خودرو

در میان محصولات پرتیراژ ایران خودرو  محصولاتی مانند« پژو 206 تیپ 2»، ، « پژو 206 تیپ 5»، « پژو 206 صندوقدار»، « سمند LX»، «سمند LX با موتور EF7»، « سمند سورن» قرار دارند که توانسته اند نظر  خریداران محصولات میان قیمت را به خود جلب کنند.

 

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز هم بالاترین قیمت در میان پرتیراژها به 206 تیپ 5 رسید و این خودرو با محدوده قیمت 266 میلیون تومان توانست بالاترین قیمت در میان پرتیراژها را از آن خود کند و با این حدود قیمتی در بازار داد و ستد شود.

 

اما «پژو 206 تیپ 2 » دیگر محصول خانواده پژو که با توجه به رنج قیمتی و اسپرت بودن آن در میان محصولات پرطرفدار این گروه قرار دارد امروز با محدوده قیمتی 204 میلیون تومان در بازار معامله شد.

 

« پژو 206 صندوقدار» دیگر محصول این خانواده که بیش از همه تاکنون توانسته نظر خانواده ها را به خود جلب کند در بازار حدود 266 میلیون تومان قیمت خورد. از خانواده سمند نیز « سمند LX» امروز در بازار با محدوده قیمتی 170 میلیون تومان عرضه شد و این خودرو با موتور EF7  نیز بدون آپشن با قیمت حدود 187 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. از دیگر محصولات این خانواده می‌توان به «سمند سورن» اشاره کرد، این خودرو که بسیار محدود در بازار عرضه می شود امروز با قیمت 235 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

 

 

منبع: اقتصادنیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wo6md