سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/19 10:56
باتصویب هیات مدیره پست بانک ایران؛
کد خبر: 33577

طرح بخشودگی جرایم تسهیلات غیرجاری تا پایان سال در پست بانک ایران اجرا می شود

هیات مدیره پست بانک ایران با اجرای طرح تشویقی امهال مطالبات غیرجاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی معاونت اعتباری و بین الملل بانک تا پایان سال 1401، موافقت کرد.

اشخاص حقیقی و حقوقی که تسهیلات یا تعهدات آنها در یکی از طبقات، سرسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول قرار گرفته است، می‌توانند با مراجعه به شعبه پرداخت کننده تسهیلات و ارائه درخواست امهال مطالبات غیر جاری، از مزایای بخشودگی جرایم متناسب با آورده نقدی بهره‌‌‌مند شوند.

بر اساس این طرح تشویقی که شامل تسهیلات قرض‌الحسنه، صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار نمی‌شود، دریافت کنندگان سایر تسهیلات که 30 تا 40 درصد مانده بدهی را تامین کنند تا یک درصد مشمول بخشودگی مبلغ جرایم می‌شوند، افرادی که بین 40 تا 50 درصد مانده بدهی را به عنوان آورده نقدی ارائه دهند، شامل دو درصد بخشودگی جرایم خواهند شد و اشخاصی که بین 50 تا 60 درصد و 60 تا 100 درصد مانده بدهی را تامین کنند به ترتیب مشمول سه و پنج درصد تخفیف و بخشودگی جرایم می‌شوند.

بر اساس این گزارش، این طرح با هدف تکریم مشتریان و تسریع و تسهیل امر وصول مطالبات غیرجاری و تبدیل منابع راکد به منابع مولد و استفاده از آن در چرخه اقتصادی و رونق تولید توسط کمیته سیاست‌گذاری وصول مطالبات به هیات مدیره پست بانک ایران پیشنهاد شده بود.

 

اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ax8wy