سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/04 07:10
بازارهای سرمایه گذاری از تورم جاماندند
کد خبر: 27968

بازدهی 3 تا 6.6درصدی صندوق های سهامی و مختلط «تمدن»

عملکرد صندوق های تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه تمدن در 6ماهه اول 1401نشان می دهد که به رقم بازدهی منفی بورس تهران این صندوق ها بین 3 تا 6.6 درصد بازدهی مثبت داشته اند .

دکتر محمدتقی پورمقیم، سرپرست مدیریت سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن در مورد عملکرد صندوقها و سبدهای تحت مدیریت این شرکت از ابتدای سال جاری گفت : مقایسه میزان بازده بازارها در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد با وجود اینکه هیچ بازاری نتوانسته متناسب با سطح تورم رشد کند اما شاخص کل بورس که بیانگر بازده سرمایه‌گذاری در بورس است در این مدت نه فقط رشد نکرده بلکه 0.88درصد هم کاهش داشته است .

وی در خصوص دارایی های تحت تملک صندوق های سهامی، مختلط و سبدهای سرمایه گذاری تمدن گفت : تامین سرمایه تمدن در بخش صندوقهای سهامی، مختلط و سبدهای سرمایه گذاری، مدیریت بیش از 1،100 میلیارد تومان دارایی را برعهده دارد.

دکتر محمدتقی پورمقیم در ادامه تصریح کرد : صندوق ثروت آفرین تمدن صندوق سهامی مبتنی بر صدور و ابطال با ارزش دارایی های بیش از 620 میلیارد تومان می باشد که در نیمه ابتدای سال جاری با کسب بازدهی 6.6 درصدی رتبه پنجم بین صندوقهای سهامی بازار را کسب نموده است این درحالی است که بازدهی بازار در این مدت منفی 0.88 درصد بوده است.

سرپرست مدیریت سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن ضمن اشاره به بازدهی 3درصدی صندوق آتیه درخشان مس در ادامه سخنانش افزود: صندوق آتیه درخشان مس صندوق سهامی قابل معامله می باشد که ارزش دارایی بالغ بر 270میلیارد تومان دارد و بازدهی از ابتدای سال این صندوق 3 درصد بوده است.  این صندوق در سه ماهه تابستان سال جاری رتبه 10 ام بین صندوقهای سهامی بازار را کسب نموده است.

محمدتقی پورمقیم در ادامه یادآور شد : صندوق گوهرنفیس تمدن، صندوق مختلط مبتنی بر صدور و ابطال است که از ابتدای سال جاری بازدهی 4.86 درصدی کسب نموده است. این صندوق در تابستان سال جاری رتبه سوم بازدهی در بین صندوقهای مختلط بازار سرمایه را کسب نموده است.

وی در خصوص عملکرد سبدهای سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن گفت :  بازدهی سبدهای سرمایه گذاری مجموعه تمدن در نیمه نخست سال جاری 11.79 درصد بوده است.

وی در خصوص عملکرد بورس تهران گفت : از ابتدای سال تاکنون بیش از 22هزار میلیارد تومان نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار سهام خارج شده و معاملات خرد نیز به پایین‌ترین حد خود رسیده است .

 پور مقیم در خصوص عملکرد سایر بازارها گفت : از ابتدای سالی جاری تاکنون قیمت هر دلار  20درصد افزایش یافته است .

وی بازدهی طلای 18عیار در همین مدت را 8درصد اعلام کرد و در ادامه عنوان کرد : در نیمه نخست امسال قیمت سکه نیز 12درصد رشد داشته است .

پور مقیم در خصوص عملکرد بازار مسکن گفت : بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارها عملکرد بهتری داشته به طوریکه  تا پایان مردادماه بازدهی 22درصدی را داشته است .

سرپرست مدیریت سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن در پایان یادآور شد : اگرچه بازارهای موازی بازارسرمایه در نیم سال اول 1401با رشد همراه بودند ولی هیچ بازاری نتوانست متناسب با تورم رشد کند  .

 

روابط عمومی شرکت تامین سرمایه تمدن


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wz6ax