سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/04 07:10
مدیرعامل این شرکت از بهره‌برداری از خط مونتاژ دو در آبان‌ماه خبر داد
کد خبر: 27965

ایران خودرو خراسان امسال ۴۰ هزار دستگاه خودرو شاسی‌بلند تولید می‌کند

با تجهیز و توسعه خط تولید ایران‌خودرو خراسان، تا پایان سال، ظرفیت تولید خودروهای شاسی بلند در این شرکت افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان از برنامه تولید ۴۰ هزار دستگاه خودرو شاسی بلند در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از پروژه توسعه خط مونتاژ در سال جاری، علاوه بر افزوده شدن دو محصول جدید هایما 8S و 7X، تیراژ تولید هایما S5 و S7 پلاس نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، بیژن زاهدی‌فرد عنوان کرد: این اقدام در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران خودرو با دو رویکرد افزایش تیراژ و ارتقای کیفیت محصولات انجام شده است.

وی افزود: خط جدید مونتاژ دو ایران خودرو خراسان توسط شرکت تام ایران خودرو در حال افزایش ظرفیت است که کاملا مکانیزه بوده و امکان تولید هم‌زمان چهار مدل خودروی شاسی بلند را دارد و از ابتدای آبان ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان با اشاره به افزایش تنوع تولید خودروهای شاسی بلند در این شرکت گفت: با افزایش تیراژ تولید خودروهای شاسی‌بلند، سهم گروه صنعتی ایران‌خودرو در بازار خودروهای شاسی بلند به بالای ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی در ارتباط با برنامه تولید خودرو هایما 8S در سال جاری عنوان کرد: در حال حاضر تولید نمونه اولیه این محصول جدید، به صورت SKD در حال انجام است و این خودرو در نیمه دوم مهرماه به تولید آزمایشی خواهد رسید و تولید CKD آن با داخلی سازی ۲۰درصدی از آبان ماه امسال آغاز خواهد شد.

زاهدی فرد با بیان این‌که تا پایان امسال، حدود پنج هزار دستگاه هایما 8S تولید خواهد شد، افزود: علاوه بر این خودرو، تولید SKD هایما 7X نیز تا دی ماه سال جاری محقق می‌شود.

وی در ارتباط با روند افزایش کیفیت محصولات در شرکت ایران خودرو خراسان گفت: طرح جامع تحول کیفیت که براساس راهبرد کلان گروه صنعتی ایران‌خودرو در قالب کتابچه برنامه‌های بهبود کیفیت تدوین شده، در دستور کار شرکت ایران خودرو خراسان قرار گرفته که در همین راستا ضمن افزایش کیفیت سایر خودروهای تولیدی، خودرو هایما 8S با سطح بالای کیفی به بازار عرضه خواهد شد.

 

ایکوپرس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qd6n9