جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/09/30 07:45
زمین رایگان
کد خبر: 125718

چگونه برای زمین رایگان ثبت نام کنیم؟

شرایط دریافت زمین رایگان اعلام شد.

به گزارش رصد ورزشی: اگر فرزند سوم در سال 1400 متولد شده است شما مشمول دریافت زمین رایگان هستید. زمین رایگان ایده  دولت برای تشویق به بالا بردن نرخ باروری و خانه دار کردن مردم است. واگذاری زمین رایگان یکسری شرایطی دارد. یکی از شرایط گرفتن زمین رایگان تولد فرزند سوم از تاریخ 24 آبان 1400 به بعد است. همچنین سرپرست خانواده ای که متقاضی زمین رایگان هستند هم باید ایرانی باشد.

مابقی شرایط دریافت زمین رایگان را دز زیر بخوانید:

سرپرست خانوار باید ایرانی باشد.

سرپرست خانوار باید دارای سه فرزند یا بیشتر باشد.

فرزند سوم سرپرست خانوار باید از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.

سرپرست خانوار باید دارای مسکن نباشد.

زمین رایگان

مساحت زمین رایگان

گفته می شود مساحت زمین رایگان واگذار شده به خانوار‌های دارای سه فرزند، ۲۰۰ متر مربع است. این زمین در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر، در بافت‌های فرسوده و در طرح‌های بازآفرینی شهری واگذار می‌شود.

نحوه ثبت نام و دریافت زمین رایگان


ثبت نام برای دریافت زمین رایگان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام می‌شود.
برای ثبت نام برای دریافت زمین رایگان، باید مراحل زیر را طی کنید:

۱. به سایت saman.mrud.ir مراجعه کنید. ۲. بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. ۳. اطلاعات اولیه خود را مانند شماره همراه، کد ملی و نوع مشتری (حقیقی یا حقوقی) وارد کنید. ۴. هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. ۵. اطلاعات هویتی خود را مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد، تابعیت، وضعیت تاهل و … وارد کنید. ۶. اطلاعات تماس خود را مانند شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل وارد کنید. ۷. کد ملی فرزند سوم خود را وارد کنید. ۸. برای احراز هویت، باید مدارک هویتی خود را مانند کارت ملی، شناسنامه و کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت سربازی را اسکن کرده و در سامانه بارگذاری کنید. پس از بارگذاری مدارک، باید یک عکس پرسنلی از خود را نیز در سامانه بارگذاری کنید. ۹. پس از انجام احراز هویت، کد رهگیری ثبت نام برای شما پیامک می‌شود. ۱۰. پس از تایید اطلاعات شما توسط وزارت راه و شهرسازی، وضعیت ثبت نام شما از طریق سامانه قابل مشاهده خواهد بود.

برای ثبت نام در سامانه، باید شماره همراه شما فعال باشد.

برای احراز هویت، باید از دوربین و اسکنر باکیفیت استفاده کنید.

زمان انتظار برای دریافت زمین، پس از تایید اطلاعات شما توسط وزارت راه و شهرسازی، معمولاً ۲ تا ۳ ماه کاری است.

ثبت نام برای دریافت زمین رایگان یک فرآیند ساده و سریع است. با طی کردن مراحل ذکر شده در این مطلب، می‌توانید به راحتی در این سامانه ثبت نام کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

منبع:خبرجو24


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rpbzz