چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/01 13:05
قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز
کد خبر: 38936

علت افزایش قیمت خودرو فاش شد | چرا خودرو گران شد ؟

جزئیات افزایش قیمت خودرو را در این صفحه بخوانید

قیمت خودرو حرف و حدیث های زیادی برای بسیاری از مردم ایجاد کرده است افزایش قیمت خودرو نیز حسابی بازار را تحت تاثیر قرار داده است اما سوال بسیاری از مردم از علت افزایش قیمت خودرو می باشد .

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: برخی خودروسازان خصوصی قیمت خودروهای خود را بسیار بالاتر از نرخ منصفانه قیمت گذاری می‌کنند.

 سلمان ابراهیمی نژاد در یک برنامه تلویزیونی افزود: خودرویی که در خارج از ایران ۲۰ هزار دلار قیمت گذاری می‌شود به‌صورت قطعات منفصله وارد می‌شود که با در نظر گرفتن تعرفه، سود بازرگانی متناسب با میزان داخلی سازی که خودروی مونتاژی دارد، نهایتا با یک سود منطقی که خودروساز از فرآیند انتظار دارد، باید با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش برسد.

وی با بیان اینکه برخی خودروسازان داخلی قیمتی بسیار بالاتر از نرخ منصفانه خودروهای خود را قیمت گذاری می‌کنند، گفت: بحث مقیاس میزان تولید مطرح می‌شود که خط تولیدی که خودروساز به عنوان سرمایه ثابت راه اندازی کرده است، در کشورهای خارج از ایران ممکن است با همین خط تولید در طول یک هفته ۵۰۰ دستگاه خودرو تولید کند که در ایران با همین خط تولید ۵۰ دستگاه در هفته تولید می‌کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: اگر افزایش تولید اتفاق نیافتد، هزینه‌های سربار تولید بالا خواهند بود؛ افزایش تولید می‌تواند کمک کند هم هزینه سربار کاهش یابد و هم در جهت افزایش عرضه در بازار و پاسخگویی به نیاز بازار کمک کند.

به گفته ابراهیمی نژاد، با افزایش تولید، سود تولید کننده به واسطه تعداد خودروهای فروخته شده افزایش می یابد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwbd8