یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/23 08:22
یارانه نقدی جدید
کد خبر: 19800

خبری جدید از یارانه نقدی جدید | خبر مهم برای یارانه بگیران

احتمالا تا خرداد ماه ثبت نام از جاماندگان یارانه نقدی جدید آغاز خواهد شد.

یارانه نقدی جدید به زودی محقق می شود. یارانه نقدی جدید به زودی قابل برداشت می شود. عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس به یارانه نقدی جدید تاکید کرد. جزئیات کامل از پرداخت یارانه نقدی جدید را در این صفحه بخوانید .

دولت پرداخت یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی را از شب گذشته آغاز کرده و از این پس جایگزین یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی خواهد بود. این پرداخت برای حدود ۷۲ میلیون نفر در ۹ دهک درآمدی انجام شده است.

یارانه 400 هزارتومانی l یارانه

اما در این بین تعدادی از هم وطنان هستند که در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار نداشته و ماهانه دریافتی ندارند، هر چند که ممکن است جزو دهک‌های مشمول باشند.

این در حالی است که طبق اعلامی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشته است مقرر شده از افراد جامانده یارانه نقدی به زودی که احتمالا خردادماه باشد ثبت‌نام انجام شود، این سازمان به همراه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بررسی جوانب و شرایط افراد ثبت نام کننده خواهد پرداخت و در صورتی که مشمول تشخیص داده شوند به لیست هدفمندی اضافه خواهند شد.

 این ثبت‌نام، ‌ تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها است؛ به طوری که در بند(ب) تبصره ۱۴ تأکید شده سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط اقدام کند.

یارانه نقدی جدید

ثبت‌نامه از جاماندگان یارانه از سال‌ها پیش مورد بحث بوده و در قانون بودجه تکلیف شده بود؛ ماجرا از آنجا شروع شد که وقتی دولت نتوانست راهکار مناسبی برای غربالگری یارانه‌بگیران ایجاد و جمعیت بیش از ۷۵ میلیون نفری را گزینش کند، در سال ۱۳۹۳ طرح ثبت‌نام مجدد متقاضیان را در دستور کار قرار داد. بر این اساس ۲۰ تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، بازه زمانی برای ثبت تقاضای افراد برای دریافت یارانه مشخص و اولویت را بر اساس رقم اول شماره ملی سرپرستان خانوار تعیین کرد. اما به هر صورت با توجه به مهلت یک روزه برای هر خانواده و مسایل دیگری که وجود داشت، در نهایت گروه‌هایی از ثبت درخواست یارانه نقدی جاماندند.

بعد از آن نیز بر تعداد این متقاضیان که می‌توانستند مشمول باشند ولی در لیست نبودند افزوده شد، ولی با وجود تکلیفی که در سال‌های بعد در قوانین بودجه برای ثبت نام از این افراد وجود داشت این اقدام صورت نگرفته بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45ag8q