پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/20 09:08
یارانه صد هزار تومانی
کد خبر: 19752

ادغام یارانه صد هزار تومانی با معیشتی | بن کارت بجای یارانه نقدی

بن کارت بجای یارانه نقدی به زودی جایگزین می شود و مبلغ یارانه نقدی به زودی تغییر می‌کند

یارانه صد هزار تومانی به زودی واریز می شود. یارانه صد هزار تومانی به زودی محقق می شود. عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس به یارانه صد هزار تومانی تاکید کرد. جزئیات کامل از پرداخت یارانه صد هزار تومانی را در این صفحه بخوانید .

گویا قرار است مبلغ کلیه یارانه‌ها اعم از یارانه نقدی و معیشتی یکی شود و همه در قالب یک یارانه واحد به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما تغییرات جدید شامل چه مواردی است و یارانه جدید از چه زمان واریز می‌شود؟

یارانه صد هزار تومانی

پیگیری‌ها از وزارت کار، وزارت اقتصاد و سازمان هدفمندی یارانه‌ها گویای این مطلب است که مبلغ یارانه نقدی به زودی تغییر می‌کند. یک گمانه این است که تغییر مبلغ یارانه‌ها ممکن است از فردا 20 اردیبهشت ماه اعمال شود و مردم فردا به جای یارانه معیشتی 50 تا 100 هزار تومانی، یارانه جدید دریافت کنند. گمانه دیگر این است که یارانه معیشتی فردا واریز نشود و یارانه جدید ظرف یک هفته آینده واریز شود.

قرار است ابراهیم رئیسی امشب در گفتگوی زنده خبری خود با مردم جزئیات این خبر را اعلام‌ کند.

از دیگر تغییراتی که در یارانه‌ها رخ می‌دهد تغییر شیوه دهک‌بندی مردم است. گویا وزارت کار در ماه‌های گذشته شناسایی دهک‌های جمعیتی و افراد واجد صلاحیت برای دریافت یارانه را آغاز کرده و اکنون به جمع‌بندی نهایی رسیده‌اند.

مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

مبلغ یارانه جدید مشخص نیست اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد کلیه یارانه‌هایی که دولت تا کنون پرداخت کرده اعم از یارانه8 نقدی، معیشتی، مناسبتی و یارانه نان با تجمیع می‌شود.

یارانه صد هزار تومانی

روز گذشته محسن رضایی اعلام کرد مبلغ یارانه جدید 300 و 400 هزار تومان است. سه دهک اول جامعه یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌‌کنند و دهک چهارم و پنجم مشمول یارانه 300 هزار تومانی می‌شوند.

البته محسن رضایی گفته بود که عدد نهایی یارانه‌ها هنوز نهایی نشده و منتظر نظرات کارشناسی هستند. گویا ظرف یک روز کارشناسان به نتیحه رسیدند و حالا قرار امشب نتیجه نظرات کارشناسی امشب توسط رئیس جمهور اعلام شود.

اما اگر مبلغ یارانه و دهک‌های مشمول آن بر اساس گفته محسن رضایی باشاد، تنها پنج دهک یارانه می‌‌گیرند و یارانه پنج دهک بالای جامعه قطع می‌شود. بر این اساس یک خانوار چهار نفره دهک اول، دوم و سوم ماهانه یک میلیون و 600 هزار تومان و یک خانواده چهار نفره دهک چهارم و پنجم ماهی یک میلیون و 200 هزار تومان یارانه می‌گیرند.

اما سایر یارانه‌ها از جمله یارانه نقدی، معیشتی، یارانه نان و گوشت و …. حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: توضیحات وزیر کشور درباره سیاست اصلاح یارانه‌ نان و دارو

احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه نشست استانداران اظهار کرد: همانطور که مردم مستحضر هستند اصلاحی در سیاست های یارانه ای در حال اتفاق افتادن است که آن سیاست در راستای مردمی‌سازی و عادلانه‌ کردن پرداخت‌های یارانه ای است. به این صورت که یارانه ها قرار است به آخر زنجیره یعنی مردم و مصرف کنندگان به جای تولیدکنندگان داده شود.

وی با بیان این‌که «سیاست اصلاح یارانه ای سیاستی مترقی و مهم است»، افزود: این سیاست در دستور کار دولت و مجلس است و طبیعی است که استانداران باید در جریان جزییات کامل آن قرار بگیرند. چندمین جلسه هست که در این زمینه برگزار می کنیم تا استانداران از جزییات طرح مطلع شوند تا سوالات و ابهامات خود را مطرح کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3998bw