یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/26 12:18
رژیم لاغری
کد خبر: 18363

با رژیم لاغری سریع لاغر شوید | فوت و فن رژیم لاغری تا عید نوروز

بهترین روش لاغری برای درمان چاقی و رسیدن به وزن ایده آل با داشتن یک برنامه رژیم غذایی مطمئن میسر می شود.

رژیم لاغری (به فرانسوی: Régime alimentaire) یا خوراک روزانه یا غذای معمول مجموعهٔ خوراکی است که یک موجود زنده یا شخص مصرف می‌کند. بعضی اوقات انسان‌ها از رژیم لاغری ویژه‌ای پیروی می‌کنند که ممکن است توسط متخصص تغذیه به آن‌ها توصیه شده باشد که به آن پرهیزانه یا رژیم لاغری می‌گویند.

کم و بیش یک تصور مشترک از رژیم لاغری بین همه ما وجود دارد. اینکه برای لاغر شدن سریع، باید خودمان را محدود کنیم. اما رژیم لاغری به معنی محروم شدن از غذاها یا محدود کردن برنامه غذایی به چند خوراکی خاص نیست. منظور از رژیم لاغری سریع، رسیدن به وزن مناسب و تناسب اندامی است که با سلامت عمومی بدن همراه باشد. همه ما برای حفظ سلامت و کنترل وزن به مقدار مشخصی از غذاها نیاز داریم. پس مصرف بیش از اندازه آن‌ها باعث افزایش وزن‌مان می‌شود.

اما بهترین رژیم لاغری کدام است؟ با ما همراه باشید.

رژیم لاغری

بهترین رژیم لاغری چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر رژیم اصولی و درستی، بر پایه‌ی قانون‌های مشخصی طراحی شده است. به‌عنوان مثال یک رژیم اصولی و صحیح باید دارای تمام گروه‌های غذایی باشد و فرد را به خوردن یک سری غذاهای خاص محدود نکند. رژیم‌های غذایی معتبر در کنار کاهش وزن؛ باید سبک زندگی شما را تغییر داده و شما را به سمت سالم خوردن، سوق بدهند. در ادامه قانون‌ها و ویژگی‌های یک رژیم معتبر را بررسی می‌کنیم.

۱- رژیم لاغری هیچ‌کس مانند رژیم دیگری نیست در روش‌های لاغری غیر اصولی سن، وزن، جنسیت، قد و میزان فعالیت جسمی تأثیری در برنامه غذایی ندارد. یعنی در آن‌ها، هر سنی که باشید و هر وزنی که داشته باشید، باز هم برنامه غذایی‌تان با بقیه فرقی نمی‌کند. این در حالیست که در بهترین رژیم لاغریِ اصولی و معتبر تمام ویژگی‌های یک فرد در نظر گرفته می‌شود. سپس، برنامه غذایی، متناسب با آن ویژگی‌ها چیده می‌شود. به‌عنوان مثال در یک رژیم اصولی، کالری مورد نیاز زنان و مردان متفاوت است و یا هرچه بلند قدتر باشید به کالری بیشتری نیاز دارید.

۲- شامل تمام گروه‌های غذایی می‌شود همانطور که از پیش گفته شد یک رژیم لاغری خوب شامل همه گروه‌های غذایی می‌شود. اکثر رژیم‌های نامعتبر، خوردن برخی از گروه‌های غذایی را محروم می‌کنند یا فقط اجازه خوردن یک سری غذاهای خاص را می‌دهند. به‌عنوان مثال فقط در آن‌ها می‌توانید گروه‌های پروتئینی را بخورید و از خوردن کربوهیدرات محرومید. بدن برای انجام کارها به سوخت و ساز نیاز دارد و سوخت بدن کربوهیدرات است. شما باید بهترین رژیم لاغری را انتخاب کنید تا از سوخت اصلی بدن محروم نشوید.

۳- رژیم لاغری اصولی هیچ وعده غذایی را حذف نمی‌کند بسیاری از رژیم‌ها برای کاهش وزن سریع‌تر، یک یا دو وعده را حذف می‌کنند. به‌عنوان مثال اجازه خوردن وعده شام را نمی‌دهند و یا هیچ میان‌وعده‌ای در برنامه غذایی آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. رژیم لاغری اصولی، باید هر سه وعده اصلی صبحانه، نهار، شام و همچنین سه الی چهار میان‌ وعده را داشته باشد. اگر وعده غذایی را حذف کنید، به‌زودی از رژیم گرفتن خسته می‌شوید و دائماً احساس گرسنگی می‌کنید. برای همین با کوچک‌ترین وسوسه‌ای رژیم خود را می‌شکنید. در یک رژیم لاغری خوب، هیچ موقع احساس گرسنگی نخواهید داشت. بعضی از رژیم‌ها، به‌شدت کم‌کالری یا محدودند. اگر این رژیم‌ها را امتحان کنید، متوجه می‌شوید که دائماً احساس گرسنگی دارید. همین احساس گرسنگی دائمی، باعث می‌شود از برنامه غذایی خود خسته شوید و رژیم را نیمه‌کاره رها کنید. بهترین رژیم غذایی برای لاغری، برنامه‌ای است که میزان کالری مناسب هر فرد را در نظر بگیرد و تنوع غذایی بالایی داشته باشد.

۴-  رژیم لاغری خوب به صرفه است رژیمی اصولی است که نیاز به هزینه‌های اضافی برای خرید داروهای لاغری، دمنوش، قرص و غذاهای خاص نداشته باشد. یعنی به غذاهای خاص محدود نشود یا آن‌قدر پرخرج نباشد که هر کسی از عهده‌ی خرید غذاهای آن برنیاید. رژیم آنلاین یکی از این رژیم‌های کم‌هزینه است. با رژیم‌های آنلاین می‌توانید در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید؛ چرا که نیاز به مراجعه‌ی حضوری برای دریافت رژیم و مشاوره نخواهید داشت.

رژیم لاغری

۵- رژیم لاغری خوب شما را تنها نمی‌گذارد بسیاری از رژیم‌های غذایی بعد از ثبت نام و دریافت برنامه غذایی، پرونده‌شان بسته می‌شود. خودتان باید آنقدر پشتکار داشته باشید که بتوانید تا آخر راه را ادامه دهید. در چنین رژیم‌هایی نبود یک پشتیبان یا راهنما به‌شدت به چشم می‌خورد. کسی نیست به شما بگوید چه کاری باید انجام دهید یا اگر با مشکلی رو به رو شدید، راه حلی به شما ارائه کند. ثبت نام در یک برنامه غذایی لاغری، اول راه است. برای اینکه به خوبی و سلامت، راه کاهش وزن را به انتها برسانید، به یک تیم پشتیبانی نیاز دارید تا شما را راهنمایی کند و به سوال‌ها یا مشکل‌های پیش آمده احتمالی پاسخ دهد.

۶- رژیم غذایی اصولی عجله‌ای برای کاهش وزن ندارد رژیم‌های زیادی برای درمان بیماری‌های خاص یا تناسب اندام ورزشکاران و مدل‌ها وجود دارد. این رژیم‌های غذایی برای لاغری، در مدت زمان کوتاه، کاهش وزن زیادی را وعده می‌دهند. بسیاری از افراد با وجود اینکه نیازی به این دست رژیم‌ها ندارند؛ اما بازهم وسوسه می‌شوند تا به کاهش وزن سریع برسند. به خاطر داشته باشید که این وزن و چربی‌ها، در طول سالیان دراز، در بدن ما جمع شده و به هیچ وجه یک شبه از بین نمی‌رود. اکثر افرادی که چنین رژیم‌هایی را انتخاب می‌کنند، شاید در عرض یک هفته وزن زیادی هم کم کنند؛ اما این کاهش وزن دائمی نیست و بعد از پایان دوره رژیم دوباره وزن قبلی و یا حتی بیشتر از آن برمی‌گردد. چرا که در این مدت صرفاً آب و ماهیچه‌های بدن از بین رفته‌اند و چربی‌ها همچنان در جای خود باقی هستند.

بسیاری از افرادی که سریع وزن‌شان را پایین می‌آورند، دچار افتادگی و شل‌شدگی پوست می‌شوند. ریزش مو، سو‌ءهاضمه، تیره شدن رنگ پوست، یبوست و کمبود ویتامین از دیگر عوارض جانبی کاهش وزن سریع است. رژیم دکتر کرمانی؛ بهترین رژیم لاغری سریع و کامل حالا که از ویژگی‌های یک رژیم خوب و اصولی گفتیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oal6q