شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/11/10 11:55
امیر قلعه نویی
کد خبر: 128643

امیر قلعه نویی: تا انتها همین جور جلو می رویم | ماجرای 300 مقاله علیه ژنرال!

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی مقابل سوریه حاضر شد.

به گزارش رصدورزشی - امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران امروز در نشست خبری شرکت کرد. امیر قلعه نویی فردا باید با تیم ملی ایران مقابل سوریه قرار بگیرد. امیر قلعه نویی می گوید تیم سوریه تیم بسیار خوبی است. امیر قلعه نویی به نقاط قوت دفاعی این تیم هم اشاره می کند. امیر قلعه نویی می گوید دیدار سختی در پیش دارند.

به گزارش فارس ، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی مقابل سوریه، اظهار داشت: یکی از سخت‌ترین بازی‌ها را پیش رو داریم. با شناختی که از این تیم و سرمبی اش داریم، یقینا با ساختار دفاعی قوی کار می‌کنند. در 3 بازی گذشته یک گل خوردند پس با تیم سختکوشی بازی داریم. باید دوندگی و تمرکز بیشتر نسبت به آن‌ها و همچنین کمترین اشتباه را داشته باشیم.

*امیدوارم با یک بازی خوب به مرحله بعد برویم

وی افزود: امیدوارم بچه‌های ما مانند بازی با امارات اهداف تاکتیکی و توانایی‌های تکنیکی خودشان را در زمین پیاده کنند. تیم ایران هم بسیار بزرگ است و بازیکنان بزرگی دارد. باید هم کیفیت و هم تمرکز خوبی داشته باشیم. نتایج و رفتارهای قبل به ما درس داده که باید در این مرحله چه در رفتار شخصی و چه در رفتار فنی تمرکز بیشتری داشته باشیم. امیدوارم با یک بازی خوب به مرحله برویم.

*تیم‌های کوپر در بخش دفاعی خیلی قوی هستند

سرمربی تیم ملی درخصوص اینکه سوریه در مرحله گروهی نشان داده خط دفاعی منسجمی دارد و یک تیم چند ملیتی است، گفت: اجازه بدهید در مورد چندملیتی جواب ندهم. به هرحال دولت و فدراسیون مربوطه تشخیص داده که این کار را انجام بدهد. فوتبال به دو بخش ساختار دفاعی و حمله‌ای تبدیل شده است. از خطی به ساختاری تبدیل شده، خود کوپر در این بخش خیلی قوی است. تیم‌هایی مانند والنسیا و اینترمیلان و تیم‌هایی ملی که داشته از جمله سوریه، در بخش ساختار دفاعی خیلی خوب عمل کردند.

*تیم ملی از ساختار دفاعی به فوتبال هجومی رسیده است

وی تصریح کرد: ما هم پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتیم. تغییر نگرش دادیم. از یک ساختار دفاعی به فوتبال هجومی و مالکیت رسیدیم. آمار مالکیت و امیدگل ما در کل بازی‌ها به خصوص این 3 بازی خیلی موفق بود. این نشان می‌دهد در این زمان کم توانستیم پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم. موقعی در تیم باشگاهی مسئولیت دارید می‌توانید در طول سال، 150 جلسه تمرین کنید ولی در تیم ملی کلا 20 جلسه هم در سال نمی‌توانید تمرین داشته باشید. در تغییر نگرش چندساله، تا حدودی خوب کار کردیم. در بخش‌هایی ایراد داشتیم. اشتباهات فردی بوده، مانند 2 گلی که در این بازی‌ها خوردیم که به ساختار دفاعی ما ربطی ندارد.

قلعه نویی افزود: این هم جزئی از فوتبال است. نمی‌شود صددرصد برطرف کرد. فردا به دنیال بازی هجومی هستیم. باید کاری کنیم مردم از فوتبال لذت ببرند که این وظیفه بازیکنان است. باید طوری کار کنند که افکار تاکتیکی کادرفنی و توانایی‌هایی فنی خودشان را در زمین پیاده کنند. همیشه به بازیکنان می‌گویم که این فرامین تاکتیکی شماست ولی تا جایی که می‌توانید توانایی‌های فنی‌تان را به خصوص در یک سوم دفاعی حریف، بیشتر به کار بگیرید.  این اصلا خاصیت فوتبال ایرانی است.

*امیدوارم بازیکنان فردا تمرکز بیشتر و اشتباهات فردی کمتری داشته باشند

وی تصریح کرد: هرچند تکنیک‌ها مقداری ضعیف شده ولی باز می‌بینید که چه از نظر قدرت بدنی چه تکنیکی می‌توانی در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم. امیدواریم فردا بازیکنان فرامین تاکتیکی را به نحو احسن انجام بدهند. تمرکز بیشتر و اشتباهات فردی کمتری داشته باشند و از توانایی‌هایی تکنیکی خودشان به نحو احسن استفاده کنند. چون خودم یک بازیکن تکنیکی بودم، بازیکنانم را از نظر تکنیکی محدود نمی‌کنم.

*یادم است 300 مقاله علیه من نوشتند

قلعه نویی درمورد اینکه سال 2007 بازیکنان و کادرفنی خوبی داشت اما به خاطر قضاوت سیبل رسانه‌ها شد و حالا امسال چقدر برای ادامه مسیر آماده است تا اتفاقات آن سال تکرار نشوند و بعد از 50 سال جام را فتح کنیم، گفت: نمی‌خواهم به گذشته ورود کنم ولی از خبرنگار خارجی که اینجا هست یک سوال بپرسید. یک مربی را دربدترین شرایط تاریخ فوتبال می‌آورند. فدراسیون رئیس ندارد و فوتبال تعلیق است. 2 گروه سیاسی با هم درگیر هستند. یک مربی می‌آید باخت نمی‌دهد اما او را کنار می‌گذارند.

وی افزود: من از کنار گذاشتن زیاد ناراحت نبودم. از ظلم و رفتارهای بدی که شد ناراحت بودم. فکر نمی‌کنم در دنیا با گروهی این کار را انجام بدهند. در شرایط بد تیم ملی را تحویل بگیرد، با اتفاقاتی هم که قبل از آن در جام جهانی افتاده بود. آن موقع یک گروه خاصی بودند که با برخی از جمله خود من، به خاطر برخی شرایط مشکل داشتند. به همین خاطر آن برنامه تلویزیونی را درست کردند. یادم است 300 مقاله علیه من نوشتند. خودم هم تعجب کردم و گفتم در 30 سال گذشته هیچ مقامی نداشتیم.

*عاشق ایران و خدمت کردن به جوان ها هستم

سرمربی تیم ملی گفت: الان قطر به عنوان مدافع قهرمانی بازی می‌کند ولی در سال 2007 با شرایطی هم که در جام جهانی و حاکم بر مملکت ما بود، ما مسئولیت را قبول کردیم. در هر بازی 2.11 امتیاز گرفتیم. بهترین کیفیت را در بازی با کره جنوبی داشتیم. آمدند آن رفتارها را داشتند. الان هم ترکش‌هایش هست. همان آدم‌های 2007 با میکروفون‌ها و لباس‌های دیگر هستند ولی تا لحظه‌ای که هستم وظیفه‌ام را انجام می‌دهم. من عاشق ایران و خدمت کردن به جوان‌ها هستم. عاشق مردم ایران هستم. از بالاترین سطح فوتبال که مربیگری تیم ملی است، می‌رود مسئولیت تیم مس کرمان را قبول می‌کند یا تیم‌های دیگر، نشان می‌دهد ما عاشق فوتبال هستیم. کما اینکه مربیان قبلی ما آدم‌های مخلصی بودند و به ما یاد دادند که فوتبال عاشقی است. درفوتبال 4 گل می‌زنید تمام می‌شود می‌رود. الان بگویید قهرمان جام جهانی 70 چه تیمی بود، باید سرچ کنید.

وی تصریح کرد: ولی یک کار قشنگ اخلاقی یا رفتاری در ذهن همه می‌ماند. ما باید فوتبال را به صورت عاشقی دنبال کنیم ولی در آن سال‌ها نشد.  یک گروهی که آنتن و قدرت داشتند، نفر خاصی را نمی‌گویم، آمدند جریان سازی کردند و با طیفی مانند من مخالف بودند. دلایلش را هم بعدا فهمیدم. خیلی‌ها هم آمدند اشتباهشان را قبول کردند. الان بحثم این است؛ به عنوان کسی که وارد دهه پنجم شدم، چه در زمان بازی چه در زمان مربیگری به نوعی خدمت می‌کنم. خواهشم این است که با بازیکنان، مربیان و آدم‌ها، طوری رفتار کنید که قداست نشکند.

*خیلی از بازیکنان را کنار گذاشتم اما قداست هیچ آدمی را نشکستم

قلعه نویی گفت: هرمدیری حق دارد نیروی خودش را جا به جا کند ولی نباید قداست آدم‌ها شکسته شود. خودم هم خیلی از بازیکنان را به درست یا غلط کنار گذاشتم ولی قداست هیچ آدمی را نشکستم. همیشه سعی کردم بهترین رفتارها را داشته باشیم. در تیم ملی چه 2007 چه الان هم همینطور بود. سعی کردم صداقت داشته باشم. این بازیکنان خیلی زرنگ و باهوش هستند. همه مسائل را می‌دانند. فرق صداقت و غیرصداقت را تشخیص می‌دهند. خوشحالم. فیلمی را دیدم و واقعا بغض کردم. وقی رامین رضاییان می‌خواست وارد زمین شود، بازیکنی مانند کریم انصاری فرد که تجربه 4 دوره جام ملت‌ها را دارد آنطور کمک می‌کرد، بقیه بازیکنان هم همینطور و ما به این مهم رسیدیم.

وی افزود: چه باشم چه نباشم، این فوتبال جریان دارد. مردم ایران و ممکلت هستند ولی در همه زمینه‌ها هنر، سیاست و... طوری رفتار کنید که قداست آدم‌ها نشکند. ما هم در این رابطه بچه‌ها را توجیه کردیم. با یک اشتباه کوچک عراق  و امارات حذف شدند. ما بازیکنان را از نظر رفتاری، فنی و تمرکزی آماده مراحل حذفی کردیم ولی اتفاقات فوتبال وجود دارند. ان‌شاالله بخش خوبش شامل حال ما شود.

*امیدوارم کنعانی زادگان در مراحل بعد این اشتباهات را نداشته باشد

وی درمورد اینکه مقابل سوریه، کنعانی زادگان و مجید حسینی غایب هستند، چه تدبیری برای قلب خط دفاعی دارد، عنوان کرد: خوشبختانه 26 بازیکنی که داریم خیلی به هم نزدیک هستند. حسینی، محرمی و پورعلی گنجی مصدوم هستند ولی علاوه بر این بازیکنان، نفراتی را آورده‌ایم که برخی چند پُسته هستند و می‌توانند به ما کمک کنند ولی واقعا بدشانسی بزرگی بود. کنعانی زادگان هم یک مهره تاثیرگذار تیم ملی است. امیدواریم درمراحل بعد این اشتباهات را نداشته باشد.

*این تیم ملی می‌تواند تا انتهای جام جهانی با بهترین کیفیت بازی کند

قلعه نویی گفت: ولی حتی آریا یوسفی هم می‌تواند جزو 11 نفر اصلی باشد. خوشحالم که 3-2 جوان هم آورده‌ایم. باتوجه به این زمان کم، روی برنامه اول‌مان هستیم که با این نفرات آمده‌ایم. باید یه صورت تدریجی در تیم تغییرات داشته باشیم ولی این تیم ملی و بازیکنانش که خیلی هم انتقاد می‌شود، می‌توانند تا انتهای جام جهانی هم با بهترین کیفیت بازی کند.

*دلخوری از آدم ها ندارم

سرمربی تیم ملی گفت: بازیکنانی مانند کریم انصاری فرد یا امید ابراهیمی که سن بالاتری دارند، در آمار دوندگی و کیفیت فنی بهترین عملکرد را داشتند. پس دغدغه‌ای از این بابت نداریم چون با جا به جایی پست‌ها می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم. البته این را هم بگویم؛ دلخوری از آدم‌ها ندارم. اگر مسائلی هم بین ما بوده تمام شده و رفته است. برخی مسائل هستند که آدم می‌گذرد و حلال می‌کند. چه آن‌ها و چه ما ولی فراموش نمی‌کند!


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vvjgz