جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/10/02 06:50
یارانه
کد خبر: 125798

مادران باردار و شیرده منتظر پیامک یارانه باشند

معاون وزیر تعا‌ون، کار و رفاه اجتماعی از واریز یارانه 4400 هزار تومانی به مادران باردار و شیرده خبر داد. 

به گزارش رصد ورزشی: معاون وزیر تعا‌ون، کار و رفاه اجتماعی از طرح یارانه مادران به نام یسنا نام برد و گفت: مادران 8 استان از روز سه شنبه یارانه دریافت می کنند. این یارانه قرار است در استان های خراسان شمالی و جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه اجرا شود. یارانه مادران به حساب سرپرستان واریز خواهد شد. به گفته عسگریان احتمال افزایش یارانه مادران به 600 هزار تومان هم وجود دارد.

علیرضا عسگریان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما، با بیان اینکه طرح کالابرگ برای تامین امنیت غذایی مردم از ابتدا برای حدود ۸ میلیون نفراز مردم جامعه آغاز شد و هم اکنون به ۶۱ میلیون نفر تعلق می‌گیرد، گفت: در مرحله جدید از طرح کالابرگ برای مادران باردار و یا مادرانی که نوزاد زیر ۲ سال دارند و شیرده هستند در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

او گفت: در این طرح که از دو طرح قبلی مجزا است ۱۶ قلم کالا گنجانده شده است که ۱۱ قلم کالای قبلی را شامل می‌شود و سبزیجات، میوه و حبوبات و دانه‌های روغنی هم اضافه شده است.

یارانه

عسگریان افزود: در این طرح میزان اقلام قبلی نیز افزایش یافته است. مثلا در طرح قبلی مجموع وزن لبنیات حدود ۵ و نیم کیلوگرم بود که الان به حدود ۸ کیلوگرم رسیده است.

وی گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح برای مادران باردار و شیرده ۸ استان مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به صورت اعتبار واریز می‌شود که امیدواریم هم تعداد استان‌های تحت پوشش افزایش یافته و هم مبلغ پرداختی از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

عسگریان افزود: از روز سه شنبه (۵ دی ماه) این طرح اجرایی می‌شود و مادران باردار و شیرده مشمول این طرح می‌توانند از ۱۶ قلم کالای عنوان شده خریداری کنند و اعتبار خود را بصورت ماهانه دریافت کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ماه‌های ابتدایی، میزان مشارکت در طرح کالابرگ، حدود ۱۰۰ هزار نفر در ماه بود، اما در دو ماه اخیرنزدیک ۴ میلیون خانواردر این طرح مشارکت داشتند که حدود ۲۰ درصد از مردم حضور دارند.
 
عسگریان درباره نحوه اطلاع از میزان اعتبار کالابرگ گفت: برای افراد مشمول این طرح، دوشنبه شب پیامک ارسال می‌شود و دریافت کننده‌های پیامک می‌توانند از روز سه شنبه اقدام به خرید اقلام اعلام شده کنند و چنانچه بخواهند از میزان اعتبار خود اطلاع پیدا کنند می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی «شما» مقدار اعتبار خود را ببینند.
 
وی افزود: هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار فروشگاه در این طرح مشارکت دارند که اقلام اعلامی را به مردم ارائه می‌کنند.

عسگریان گفت: این طرح کودکان ۵ تا ۵۹ ماه را شامل می‌شود و چنانچه خانواده‌ای این مبلغ را برای اقلام در نظر گرفته شده هزینه نکند یارانه آن متوقف خواهد شد.

عسگریان: با بیان اینکه اعتبار طرح یسنا دو ماهه است، افزود: در ابتدای طرح علاوه بر مبلغ اعلام شده حدود یک میلیون تومان هم اضافه واریز می‌شود، اما به صورت اعتباری که در صورت هزینه کردخانوار برای ۱۶ قلم کالای اعلامی به تدریج در سبد خانوار و یارانه آن‌ها اضافه می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27adav