پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/27 11:00
ماسک زغال
کد خبر: 39715

خواص ماسک زغال | دانستنی های ماسک زغال

زغال فعال یا به عبارتی دیگر، کربن فعال توانایی از بین بیردن باکتری‌ها و ناخالصی‌های موجود در زیر پوست را دارد.

ماسک زغال می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های خلاصی از شر جوش‌های سرسیاه نیز در نظر گرفته شود.شاید کمتر کسی باشد که نام ماسک زغال، صابون زغال، شوینده زغال و خمیر دندان زغالی را نشنیده باشد. ماسک زغال و سایر محصولات زغالی جای خود را به خوبی در سبد خرید مشتریان باز کرده اند. ماسک زغال که این روزها انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد. ماسک زغال آلودگی‌ها و سموم مختلفی که به صورت روزانه بر روی پوست صورت انباشته می‌شوند، خارج می کند و لایه‌های مرده پوست را از بین می برد. 

ماسک زغال

حذف ناخالصی‌ها از پوست

از آنجایی که زغال فعال توانایی جذب باکتری‌ها و سموم موجود در پوست و بدن را دارد، برخی متخصصین پوست معتقدند ماسک زغال صورت می‌تواند به خارج شدن ناخالصی‌ها از پوست صورت کمک کند.

یکی از مزایای زغال فعال، خاصیت ضدالتهابی آن برای پوست است که می تواند به التیام و تسکین التهابات پوستی ناشی از گزش حشرات کمک کند.استفاده از محصولات حاوی زغال فعال، به کنترل میزان ترشح چربی و برق اضافی پوست کمک می کند و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می نماید. این محصول با نفوذ به منافذ پوست، همانند یک آهنربا عمل می کند و آلاینده ها را به سمت خود جذب می کند.

یکی از مهمترین فواید ماسک زغال برای صورت و دلایلی که اکثر افراد به سراغ استفاده از بلک ماسک یا ماسک ذغال می‌روند در واقع از بین بردن جوش سرسیاه یا سفید است. علاوه بر این، با کاهش چربی‌های سطح پوست، می‌توان انتظار افزایش شفافیت و شادابی پوست صورت را نیز انتظار داشت.

برای اینکه به خوبی از خواص ماسک زغال برای پوست بهره ببرید بهتر است هفته‌ای یک الی دو بار از آنها استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید و یا با استفاده از ماسک زغال پوست‌تان خشک می‌شود، هر هفته یا دو هفته یک‌بار از این ماسک‌ها استفاده نمایید.

در مورد خشکی پوست صورت بعد از استفاده از ماسک زغال نیز باید بگوییم که پس از استفاده از این محصولات می توانید از آبرسان مخصوص پوست خود استفاده نمایید که این امر موجب نرمی و لطافت پوست شما می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ozkwg