جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/26 16:23
وضعیت آب و هوا
کد خبر: 18365

آخرین پیش بینی وضعیت آب و هوا برای شنبه | وضعیت آب و هوای تهران | کاهش دما و آغاز بارش برف و باران در تهران

به گزارش سازمان هواشناسی از اواخر امشب با ورود سامانه بارشی به استان تهران، وضعیت آب و هوا از فردا تغییر خواهد کرد و صبح شاهد بارش باران خواهیم بود و این بارش‌ها در نواحی مرتفع و شمالی استان به صورت برف خواهد بود.

وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده با بارش همراه است. سامانه بارشی جدید که وارد کشور شده بود؛ وضعیت آب و هوای کشور را دچار تغییر کرد. امروز سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق مرکزی کشور فعال است و در نتیجه وضعیت آب و هوای ناپایدار بوجود آورد. به گزارش سازمان هواشناسی از اواخر امشب با ورود سامانه بارشی به استان تهران، وضعیت آب و هوا از فردا تغییر خواهد کرد و صبح شاهد بارش باران خواهیم بود و این بارش‌ها در نواحی مرتفع و شمالی استان به صورت برف خواهد بود.

امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، زنجان، همدان، اردبیل، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری بارش باران پیش بینی می‌شود.

بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی امروز سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق مرکزی کشور فعال است.

امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، زنجان، همدان، اردبیل، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی بارش خواهیم داشت و به تدریج این بارش‌ها به استان‌های قم، البرز، تهران و قزوین کشیده می‌شود.

آسمان تهران امروز ابری، در بعدازظهر همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

پنج شنبه بارش در جنوب غرب، غرب تداوم داشته و در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور به صورت پراکنده است.

طی این دو روز در سواحل شمالی و شمال شرق کشور با افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. جمعه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، گستره بارش تمام مناطق نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد و کاهش نسبی دما در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آب و هوا

این سامانه شنبه در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال اصفهان، جنوب سمنان، خراسان رضوی و یکشنبه در جنوب شرق و شرق کشور فعال خواهد بود و در اواخر وقت از مرز‌های شرقی گذر خواهد کرد.

همچنین طی این دو روز در غرب سواحل شمالی و ارتفاعات البرز بارش رخ می‌دهد. بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف و باران و در استان‌های جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

 اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا تا جمعه (۲۶ آذر) از بارش برف و باران از اواخر وقت این روز تا یکشنبه (۲۸ آذرماه) خبر داد.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا روز جمعه (۲۶آذر) آسمانی صاف تا نیمه ابری و به دلیل پایداری و سکون جو انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت روز جمعه (۲۶آذر) تا اوایل وقت یکشنبه (۲۸آذر) با ورود سامانه بارشی به استان برای بیشتر مناطق استان بارش باران و برای ارتفاعات بارش برف و مه آلود و احتمال کولاک پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (27 آذرماه) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۱۰ و۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت فردا(27آذرماه) نیمه ابری، در بعداز ظهر ابری و اواخر وقت همراه با بارش پراکنده خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۱و ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

میانگین ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوا تا ساعت ۸ صبح، با شاخص ۱۴۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. به این افراد توصیه می‌شود از فعالیت و تردد در فضای باز خودداری کنند. این هفتمین روز ناسالم تهران در امسال است.

همچنین رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرده است امروز(26آذر) و فردا (27آذر) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوا این روز‌ها موجی جدید را در کلانشهر‌های کشور ایجاد کرده است. رنگ آلودگی هوا نیز در تهران شبیه گرد و غبار است، اما این رنگ ناشی از تجمع و غلظت اکسید‌های نیتروژنی است که در جو باز تولید شده و به شکل موجود دیده می‌شوند.

پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که صبح امروز (۱۶ آذرماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش پیدا خواهد کرد و می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات بعدازظهر شود.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می‌رود که در بیشتر مناطق پرتردد از غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کاسته شود و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۱۷ آذر ماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول باقی می‌ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا شود.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (۱۷ آذر ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qaw89