جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/10 07:55
لعیا زنگنه
کد خبر: 40317

مجله‌ای زنانه در تلویزیون با روایت لعیا زنگنه

فصل دوم برنامه «پروانه» ویژه بانوان و زنان موفق ایرانی دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته با روایتگری لعیا زنگنه روانه‌ آنتن می‌شود.

لعیا زنگنه متولد 14 مرداد 1344 در تهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.او دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر می باشد، یک دوره کلاس آموزش نقاشی را نیز گذرانده است. لعیا زنگنه یک دوره کلاس نقاشی را نیز گذرانده است.لعیا زنگنه از سال 1370 فعالیت خود را در تاتر آغاز کرد. لعیا زنگنه در سال 1375 با نقش آفرینی فیلم راز مینا ساخته ی عباس رافعی وارد عرصه ی سینما شد. لعیا زنگنه در دوران دانشجویی در چند نمایش از جمله پارانویا، یادگار، خال خالی (عروسکی) و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی در کنج تنهایی بازی کرد. نخستین کار حرفه ای اش در تئاتر، بازی در نمایش یادگار سال های شن علی رفیعی، 1371بود.

 فصل دوم «پروانه» با گویش لعیا زنگنه از راه رسید.

در این برنامه با محوریت زندگی بانوان موفق و ایثارگر تولید شده از حضور زنان نخبه و مخترع،‌ کارآفرین، نویسنده، ورزشکارِ قهرمان، مدیران نهادهای مختلف، جانباز، پژوهشگران برگزیده و ... بهره می‌برد.

مونا اورعی تهیه‌کننده «پروانه» درباره ویژگی خاص این برنامه گفت: نگاه به فعالیت اجتماعی زنان در کنار استحکام روابط خانوادگی و وظایف مادری مورد توجه بوده است. زنانی که به داستان زندگی آنها در این برنامه پرداخته می‌شود همگی مادر بوده و همسر جانباز، جانباز و یا از خانواده معظم شهدا هستند که از منظر فعالیت‌های اجتماعی جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

در «پروانه» که بخش بیشتر عوامل آن را بانوان تشکیل می‌دهند در برخی موارد خانواده‌ها هم جلوی دوربین آمده‌اند. بخش‌هایی از این برنامه در تلفیق رئال و نقاشی شن از هنرمندی فاطمه عبادی بهره گرفته است.

«پروانه» کاری است از گروه معارف شبکه پنج سیما به تهیه‌کنندگی مونا اورعی و کارگردانی سحر اسلامی و فاطمه کتاوند که دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته حوالی ساعت 15:45 روانه‌ آنتن می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qd8v8