جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/08 07:31
قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه الان | قیمت طلا و سکه امروز
کد خبر: 40238

قیمت طلا و سکه سقوط کرد | الان طلا بخریم یا نه؟

با ریزش قیمت دلار در بازار تهران، قیمت طلا و سکه هم با کاهش روبه‌رو شد.

کاهش قیمت طلا و سکه می‌تواند به دلایل مختلف اتفاق بیافتد. یکی از دلایل کاهش قیمت طلا و سکه، افزایش عرضه آنها در بازار است. قیمت طلا و سکه از طریق استخراج جدید، فروش تمام شده ها و خریداری های نوسانی اتفاق می‌افتد. در صورتی که عرضه طلا و سکه افزایش یابد و تقاضا ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت طلا و سکه کاهش خواهد یافت.عوامل دیگری مانند تغییر نرخ ارز، افزایش نرخ بهره، کاهش اقبال به سرمایه گذاری در بازارهای مالی و... می‌توانند نیز بر روی قیمت طلا و سکه تأثیرگذار باشند.به طور کلی، قیمت طلا و سکه بستگی به عرضه و تقاضا در بازار دارد و می‌تواند به دلایل مختلفی تغییر کند.

قیمت طلا و سکه دیروز در بازار تهران یک کانال سقوط کرد؛ این کاهش، همزمان با ریزش قیمت دلار و انتشار خبر ورود پادشاه عمان به ایران بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۳۰ میلیون و ۶۳۷ هزار تومان قیمت دارد. همچنین سکه بهار آزادی به قیمت ۲۷ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران به زیر کانال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رفته است. هم‌اکنون هر گرم طلای ۱۸عیار ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان قیمت دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در شرایط فعلی خریدار سکه در بازار تقریبا کمیاب شده و فلز زرد رنگ داخلی جذابیت خود را تا حدودی از دست داده است.

منبع: خبر آنلاین

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nr5jg