پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/08 05:45
کد خبر: 40234

چگونه در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کنیم؟ + ویدئوی آموزشی

سامانه یکپارچه از سوم خرداد ماه آغاز به ثبت‌نام متقاضیان مرحله دوم کرد. اما طبق آخرین آمار، از روز شروع ثبت نام سامانه یکپارچه همواره با قطع و وصلی همراه بوده وطی این سه روز در حدود ۵۲۵ هزار متقاضی قادر به ثبت نام در آن شدند.

اما می‌خواهیم مروری کنیم بر مراحل ثبت نام در این طرح و نحوه ثبت نام را قدم به قدم توضیح دهیم.

چگونه در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کنیم؟

همان‌طور که اشاره شد، سامانه یکپارچه در طول این چهار روز دارای مشکلات فراوانی بوده و هنوز هم مشکلات کندی سامانه پابرجا است. طبق شنیده‌ها از متقاضیان خودرو، امکان ثبت نام با تلفن همراه بسیار سخت‌تر بوده و تقریبا امکان پذیر نیست. بنابراین بهتر است مراحل فوق را با رایانه شخصی انجام دهید.

مرحله اول: وارد وب‌سایت سامانه یکپارچه به آدرس esalecar.ir شده و از نوار بالا در سمت چپ، روی گزینه ثبت نام کلیک می‌کنیم.

مرحله دوم: در صفحه‌ای که باز می‌شود، پس از وارد کردن کد ملی و پاسخ‌گویی به سوال مربوطه، روی گزینه آبی در پایین صفحه کلیک می‌کنیم.

مرحله سوم: پس از مراحل فوق، به صفحه وارد کردن اطلاعات منتقل می‌شویم. در این صفحه می‌بایست کلیه اطلاعات خود، اعم از نام و نام خانوادگی، کدملی، محل صدور و سکونت و… را وارد کنیم. بلافاصله بعد از وارد کردن اطلاعات و فشردن دکمه ثبت، یک کد تایید به شماره تلفنی که روی سایت ذخیره کردید، ارسال می‌شود.

مرحله چهارم: پس از وارد کردن کد تایید، به صفحه ورود هدایت می‌شویم. در این صفحه باید کد ملی و رمز عبوری را که در مرحله سوم انتخاب کرده‌ایم، وارد کرده و روی دکمه ورود کلیک کنیم.

مرحله پنجم: با ورود به سامانه یکپارچه، به سمت پایین صفحه می‌آییم و خودروساز مورد نظر را انتخاب می‌کنیم.

مرحله ششم: در صفحه پیش رو، طرح مورد نظر را انتخاب می‌کنیم که به سه گزینه طرح عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح مربوط به خودروهای فرسوده تقسیم می‌شود.

مرحله هفتم: با انتخاب طرح مربوطه، به صفحه محصولات خودروسازی که انتخاب کردیم، منتقل خواهیم شد. سپس به‌ترتیب، پنج اولویت قابل سفارش را می‌توان انتخاب کرد. اولویت بندی در این قسمت دقیقا مشابه انتخاب رشته دانشگاه بوده و خودرویی که اولین گزینه انتخابی‌تان هست، باید در اولویت اول قرار گیرد.

مرحله هشتم: پس از اولویت بندی خودروها، چهار تیک در صفحه موجود را تایید کرده و روی گزینه ثبت نهایی کلیک می‌کنیم.

امکان ویرایش و انصراف از خرید وجود دارد؟

سامانه یکپارچه دست متقاضیان را در این باره باز گذاشته است. طوری‌که می‌توان با ورود به سامانه، آن را تغییر داد. برای این منظور:

۱- پس از ورود به وب‌سایت سامانه یکپارچه، از نوار آبی در قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه حساب کاربری و جزئیات سفارش کلیک می‌کنیم.

۲- در صفحه‌ای که باز می‌شود، می‌توان از نوار قرمز سمت چپ، اولویت انتخابی‌مان را ویرایش کنیم.

۳- پس از کلیک روی ویرایش سفارش، صفحه‌ای جهت تایید لغو سفارش نمایش داده می‌شود. با کلیک روی دکمه تایید که نواری آبی رنگ است، سفارش شما به‌کلی لغو خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jeqbl