پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/08 01:42
مهدی طارمی
کد خبر: 40224

مهدی طارمی رکب خورد؟ | توافق سیاسی 3 بازیکن ایرانی را تیلیاردر کرد

به نظر می‌رسد که 3 ستاره فوتبال ایران در رادار تیم‌های عربستانی قرار گرفته‌اند.

مهدی طارمی دیپلم دارد. مهدی طارمی بخش مهاجم است. مهدی طارمی اهل بوشهر است. مهدی طارمی از 7سالگی فوتبال بازی کرده است. مهدی طارمی در تیم پورتو پرتغال بازی می کند.

تیم‌های ملی ایران و عربستان قرار است احتمالا به‌زودی در دوئلی دوستانه به مصاف هم بروند؛ آن‌هم در شرایطی که در سالیان گذشته همواره حتی بازی‌های تیم‌های باشگاهی دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا در تهران و ریاض به انجام نمی‌رسید و به دلیل اختلافات سیاسی، تیم‌ها در زمین ثالث مقابل هم قرار می‌گرفتند. آشتی سیاسی دو کشور در ماه‌های گذشته باعث شده تا شرایط به طور کلی نسبت به سالیان گذشته تغییر کند و حالا نه‌تنها بحث انجام بازی دوستانه مطرح شده، بلکه احتمال حضور ستارگان فوتبال ایران در لیگ برتر عربستان هم محتمل است.

عربستانی‌ها برای توسعه فوتبال باشگاهی خود به دنبال ستارگان نام‌آشنا هستند که در اولین گام به سراغ کریستیانو رونالدو رفتند و شایعات متعددی درباره حضور احتمالی لیونل مسی، سرجیو بوسکتس و جوردی آلبا به گوش می‌رسد. در کنار این ستاره‌های نام‌آشنای فوتبال جهان، برخی چهره‌های ایرانی هم مورد توجه مدیران باشگاه‌ها در عربستان قرار گرفته‌اند و احتمال انجام نقل‌وانتقالات در تابستان پیش‌رو دور از ذهن نیست.

«نوراللهی» به دنبال تاریخ‌سازی در عربستان

احمد نوراللهی فصل درخشانی را در فوتبال امارات گذراند و توانست همراه تیم شباب‌الاهلی در قامت تیم قهرمان لیگ برتر امارات فصل را به پایان ببرد و بعد از کسب این عنوان قهرمانی، گمانه‌زنی‌ها درباره مقصد بعدی نوراللهی به اوج خود رسیده و گفته می‌شود که این ستاره ملی‌پوش احتمال دارد که به اولین ایرانی شاغل در لیگ عربستان در تاریخ تبدیل شود. سایت ترانسفر مارکت احتمال انتقال احمد نوراللهی به لیگ عربستان و تیم الاتحاد که در حال حاضر صدرنشین جدول است را 95 درصد تخمین زده است!

رسانه سعودی اسپورت هم نوشته است الاتحاد که به دلیل پرونده عبدالرزاق حمدالله در زمستان گذشته از جذب بازیکن محروم بود، قصد دارد تا احمد نوراللهی را به خدمت بگیرد و هیئت‌مدیره این باشگاه به ریاست أنمار الحائلی در پی جذب ستاره ایرانی شباب‌الاهلی است. گفته می‌شود که با توجه به اتمام قرارداد نوراللهی با شباب‌الاهلی امارات، مدیران باشگاه عربستانی تمرکز خود را روی جذب او گذاشته‌اند و برای جانشینی برونو هنریکه، به دنبال جذب نوراللهی هستند.

«طارمی» در تور الهلالی‌ها؟

مهدی طارمی دیگر ستاره ایرانی است که گفته می‌شود از الهلال عربستان پیشنهاد همکاری دریافت کرده است. طارمی که فصل رویایی را با پورتو پشت سر گذاشته و شایعاتی درباره جدایی‌اش از این تیم پرتغالی در پایان فصل مطرح است، حالا پیشنهاد حضور در لیگ برتر عربستان را در مقابل خود می‌بیند و نشریات پرتغالی هم با تایید آغاز مذاکرات میان مدیران باشگاه الهلال و پورتو، از احتمال حضور ستاره ایرانی در فوتبال عربستان خبر دادند.

نشریه «آبولا» پرتغال اعلام کرد باشگاه الهلال عربستان به صورت رسمی برای جذب مهدی طارمی ستاره ایرانی اقدام کرده و با باشگاه پورتو وارد مذاکره شده و با وکیل طارمی تماس گرفته است. این رسانه پرتغالی به نقل از مطبوعات عربستان رقم پیشنهادی الهلال به ستاره ایرانی را برای قراردادی سه ساله، ۹ میلیون یورو در سال دانست؛ البته بدون احتساب پاداش و آپشن‌های احتمالی.

مدیران الهلال مدعی شده‌اند که در صورت افزایش مدت سال همکاری، رقم قرارداد پیشنهادی برای طارمی هم می‌تواند افزایش پیدا کند. طارمی هنوز یک فصل دیگر با باشگاه پورتو قرارداد دارد اما گفته می‌شود که مدیران باشگاه الهلال برای جلب رضایت مسئولان باشگاه پرتغالی به دنبال ارائه پیشنهاد 10 میلیون یورویی برای صدور رضایت‌نامه طارمی هستند! البته که در این میان گفته می‌شود که مهدی طارمی همچنان قصد دارد در فوتبال اروپا کار خود را دنبال کند و فعلاً واکنشی به پیشنهاد تیم عربستانی نداشته است.

نوراللهی و طارمی تنها بازیکنانی نیستند که با پیشنهاد از لیگ برتر عربستان مواجه شده‌اند و گفته می‌شود در کنار این دو ستاره، رضا اسدی هم که قراردادش با تراکتور تبریز به پایان رسیده و هنوز پای میز مذاکره با تراکتوری‌ها ننشسته، پیشنهادی برای حضور در لیگ عربستان دریافت کرده و در حال بررسی این پیشنهاد است تا 3 بازیکن ایرانی در تیررس تیم‌های عربستانی قرار گرفته باشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rymq