سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/06 15:58
خودرو
کد خبر: 40176

اولویت بندی خودرو سامانه یکپارچه یعنی چه | خودروهای محبوب را در رتبه‌های نخست قرار می گیرد

از مسائل مهم ثبت نام در سامانه جامع عرضه خودرو، تعیین اولویت‌ است. اولویت بندی خودرو سامانه یکپارچه موضوعی سوال برانگیز برای کاربران است، با این حال تعیین اولویت ساده‌تر از آن‌چه است که در نگاه اول به نظر می‌رسد.

اولویت بندی خودرو سامانه یکپارچه مثل انتخاب رشته دانشگاه می باشد.یعنی  خودروهای محبوب و مورد نظر را در رتبه‌های اول  قرار می‌دهید و خودروهایی که چندان محبویتی ندارند ، در رتبه های بعدی قرار می‌گیرند. امکان انتخاب هر اولویت از یک خودروساز وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید هرکدام از خودروهایی را که می‌خواهید انتخاب کنید. برای مثال می‌توان اولویت اول را شاهین اتوماتیک از گروه خودروسازی سایپا انتخاب کرد، در حالی که اولویت دوم فردا SX5‌ از گروه فرداموتورز است و اولویت سوم نیز به جک S3‌ از کرمان موتور اختصاص خواهد یافت. همچنین می‌توانید برای اولویت چهارم یا پنجم، محصولی از شرکت مدیران خودرو انتخاب کنید. تا پایان ثبت نام سامانه یکپارچه، امکان ویرایش و جابجایی اولویت‌ها وجود دارد.

خودرو

اولویت بندی خودرو برای متقاضیان چگونه خواهد بود؟

اولویت بندی خودرو در سامانه یکپارچه براساس میزان عرضه و تقاضای خودرو در سال 1402 صورت می‌پذیرد. بنابراین اگر میزان تقاضا از عرضه خودرو در یک مدت مشخص بیشتر باشد، موعد تحویل اتومبیل شما به زمان دیرتری انتقال خواهد یافت. به همین دلیل است که در دور نخست عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه، موعد تحویل برخی محصولات ایران خودرو به سال 1403 موکول شده بود.

اولویت بندی خودرو در سامانه یکپارچه با موضوع طرح تبدیل که مدتی بعد مطرح شد، تفاوت دارد. در صورتی که افراد مایل به تحویل گرفتن خودرو در تاریخ انتخابی نباشند، قابلیت تبدیل خودرو برای آن‌ها فراهم خواهد شد. در نتیجه متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به سامانه یکپارچه، خودرو جایگزین را برای تحویل گرفتن در زمان زودتر انتخاب کنند. البته این موضوع در مرحله نخست طرح یکپارچه ارائه شده بود. مشخص نیست آیا برای مرحله دوم این طرح نیز قابلیت تبدیل خودرو انتخابی در نظر گرفته شود یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39kzpw