یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/05 09:53
باغ پرندگان
کد خبر: 40112

باغ پرندگان تهران کجاست | مقصدی زیبا برای گردش روزانه

باغ پرندگان یکی از بهترین باغ‌های تهران است که می‌توانید بازدید کنید.

باغ پرندگان تهران، بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری پرندگان در کشور است. باغ پرندگان یکی از زیباترین باغ‌های موضوعی است. باغ پرندگان تهران یکی از جذاب‌ترین باغ‌های موضوعی در خاورمیانه است.  باغ پرندگان در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده و دارای دو فاز است. فاز اول «دشتچر» نام دارد، در این فاز پرندگانی که توان پرواز ندارند و یا در قفس نگهداری می‌شوند، قرار دارند. فاز دوم آن «آبچر» نام دارد و پرندگان دارای قابلیت پرواز در این قسمت قرار گرفته‌اند. 

باغ پرندگان

ورودی باغ پرندگان در بالاترین قسمت قرار دارد و کاملا مشرف به بقیه نقاط است. در این قسمت طوطی‌های سخنگویی قرار دارند که به بازدیدکنندگان خوشامد می‌گویند. پرندگان دیگری همچون کلاغ، کبوتر، فنچ و ... نیز در این قسمت قرار دارند.

قسمت شمالی، قفس بزرگی است که گونه‌هایی از عقاب‌ها در آن قرار دارند. داخل قفس‌های کوچک‌تری پرندگانی همچون شاهین، جغد و لاشخور زندگی می‌کنند. قسمت میانی باغ زیستگاه پرندگانی نظیر فلامینگو، پلیکان و قرقاول است؛ و اما در قسمت جنوبی باغ پرندگان قو، اردک و غاز سکونت دارند. ناگفته نماند بیش از ۹۰ درصد این پرندگان در محیط آزاد و بدون قفس زندگی می‌کنند.محوطه این باغ سنگ‌فرش است و مسیرهای پیچ در پیچی را شامل می‌شود.در قسمت میانی باغ برکه‌های بزرگی قرار دارند که زیستگاه پرندگانی چون قوهای سیاه و سپید هستند. دو طرف برکه‌های آب با پل چوبی به هم متصل شده‌اند. باغ پرندگان تهران از جمله جاهای دیدنی تهران است که برای بازدیداز آن باید اقدام به خرید بلیط نمایید. دل کندن از باغ پرندگان تهران با وجود جذابیت‌هایی که دارد سخت است و در حقیقت مدت زمانی که صرف بازدید از باغ می‌کنید، بستگی به علاقه شما به پرندگان دارد. در حالت کلی ۲ الی ۳ ساعت برای بازدید از این باغ مناسب به نظر می‌رسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwvx8