پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/02 02:30
قیمت خودرو | قیمت خودرو الان
کد خبر: 39952

قیمت 207i ریخت | قیمت خودرو امروز 2 خرداد 1402

طی هفته‌های گذشته، قیمت خودرو همانند بازارهای دیگر روند نزولی به خود گرفته است. به‌دلیل ثبات حدودی نرخ ارز و همچنین توافق شورای رقابت با مونتاژکاران، امروز نیز همانند روزهای گذشته در بازار خودرو آرامش نسبی برقرار است.

قیمت خودرو مدام در حال نوسان است.قیمت خودرو به شدت گران شده بود ولی به تازگی قیمت خودرو در حال ریزش است.قیمت خودرو ممکن است ارزانتر شود.برای اطلاع بیشتر از قیمت خودرو این مطلب را حتما بخوانید.

قیمت خودرو در دومین روز از خرداد ماه ۱۴۰۲ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییرات اندکی مواجه شد.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه و اعلام پیوسته شرایط ثبت‌نام برای برندگان آن، روند کاهشی به خود گرفت. امروز نیز اغلب، قیمت‌ها ثابت یا کاهشی بوده اما با اعلام خبر توافق شورای رقابت و خودروسازان، احتمال تغییرات قیمتی وجود دارد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییری تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. همانند پراید ۱۱۱ که در قیمت ۳۶۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز اول خرداد ماه، ۱۰میلیون تومان دیگر نیز کاهش قیمت را تجربه کرد و به نرخ ۶۴۰ میلیون تومانی رسید.

پژو 207i دنده‌ای، ساخت ۱۴۰۱ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار محسوب می‌شود، امروز با کاهش ۲۸ میلیون تومانی به نرخ ۶۶۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز افزایش ۴ میلیون تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و در نرخ ۸۸۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

خودروهای مونتاژی به‌نسبت داخلی‌ها، روز با آرامشی سپری کرده و تغییرات قیمتی بسیار اندکی تجربه کردند.

قیمت ام وی ام X22 PRO همانند روز گذشته با همان نرخ یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان معامله شد.

جک J4 ساخت ۱۴۰۲ اما امروز ۱۰ میلیون تومان دیگر ارزان شد و نرخ ۹۱۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX5 ساخت ۱۴۰۱ امروز، سه‌شنبه، قیمت ثابت روز گذشته را تکرار کرد و جزو معدود خودروهایی است که روند کاهشی نداشته است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به وضعیت سایر بازارها و همچنین ثبات نسبی نرخ ارز، انتظار می‌رود تا زمانی که تغییراتی در نرخ ارز نداشته باشیم، آرامش بازار خودرو حفظ شده و شاهد تغییرات قیمتی آن‌چنان بالایی نباشیم.

از طرفی دیگر با توافقی که میان مونتاژکاران و شورای رقابت صورت پذیرفت، خودروسازان قیمت‌های اعلامی این شورای رقابت را قبول کرده و نرخ فروش محصولات‌شان را کاهش دادند. با کاهش قیمت کارخانه محصولات مونتاژی و ثابت ماندن باقی متغیرهای اقتصادی، قیمت بازاری آن‌ها نیز با شیب کم‌تری کاهش یافته و یا ثابت خواهد ماند.

در این صورت خودروهای تولید داخل نیز با پیروی از قیمت خودروهای مونتاژی ثابت مانده و یا با شیب کمی کاهش خواهد یافت.

البته همان طور که اشاره شد، همه این سناریوها تنها زمانی اتفاق می‌افتد که نرخ ارز ثابت مانده و خبر شوکه کننده‌ای مبنی‌بر افزایش قیمت مخابره نشود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39kzoe