جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/30 06:28
هواشناسی| هواشناسی تهران
کد خبر: 39812

هشدار هواشناسی، تهران بارانی می شود | ورود سامانه بارشی جدید به تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز (۳۰اردیبهشت‌ماه) و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی یا Meteorology علمی است که به بررسی رفتار جوامد بازی می‌کند، به خصوص هوا. این شاخه علمی پیش‌بینی و آنالیز شرایط جوی را توسعه می‌دهد و از داده‌هایی مانند دما، فشار، سرعت باد، رطوبت و بارش برای پیش‌بینی هوا استفاده می‌کند. هواشناسی به صورت گسترده در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، اقتصاد، عمران، نظامی و حمل و نقل کاربرد دارد.هواشناسی به بررسی عوامل مختلفی مانند دما، فشار، رطوبت، باد و... می‌پردازد و با تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از این عوامل، سعی در پیش‌بینی وضعیت هوا در آینده دارد.برای پیش‌بینی هواشناسی ، از داده‌هایی مانند نقشه‌های هواشناسی، دماها، رطوبت هوا، قدرت و جهت باد، ترکیب‌های شیمیایی هوا و غیره استفاده می‌شود. همچنین این روزها با پیشرفت فناوری، سامانه‌های خودکار برای جمع‌آوری و پردازش داد

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز (۳۰اردیبهشت‌ماه) و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران از امروز(۳۰ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (اول خرداد) آسمان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری در بعضی ساعات افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های همرفتی گاهی رگبار و رعد و برق به‌خصوص در نیمه‌غربی و ارتفاعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک به‌ویژه در ساعات عصرگاهی در مناطق جنوبی و غربی استان مورد انتظار است.

برای فردا(۳۱ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از روز دوشنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۳۱ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (اول خرداد) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه‌ ورامین با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بودند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwvwe