چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/25 23:55
خودرو مونتاژی
کد خبر: 39630

ارزانترین و گران ترین خودرو مونتاژی | مقایسه شاهین و جک جی 4+مشخصات فنی

جک جی 4 در بازار آزاد حدود ۹۶۰ میلیون قیمت دارد و تقریبا ۳۵۰ میلیون بیشتر از شاهین معامله می‌شود

خودرو مونتاژی، خودروهایی هستند که در کارخانه‌های تولید خودرو با استفاده از قطعات و تجهیزات مختلف تولید می‌شوند. در واقع،  خودرو مونتاژی شامل قطعاتی هستند که در کارخانه‌های مختلف ساخته شده‌اند و در نهایت به یکدیگر متصل می‌شوند تا خودروی کامل ساخته شود.برخی از شرکت‌های خودروسازی برای کاهش هزینه و افزایش تولید خودرو، از روش تولید خودرو مونتاژی استفاده می‌کنند. اما برخی دیگر از شرکت‌های خودروسازی به دلیل اهمیت کیفیت و عملکرد خودرو، از روش تولید خودروهای ساخت داخلی بهره می‌گیرند.به طور کلی، خودرو مونتاژی معمولاً از کیفیت کمتری نسبت به خودروهای ساخت داخلی برخوردار هستند، اما به دلیل هزینه کمتر و تولید سریع‌تر ممکن است برای برخی افراد جذاب باشند.جهت اطلاع بیشتر از قیمت خودرو مونتاژی مطلب زیر را بخوانید.

مقایسه شاهین و جک جی 4 دوئل یکی از گران‌ترین محصولات داخلی و یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های مونتاژی است. بعد از ماجرای افزایش قیمت محصولات داخلی در کارخانه، سایپا از این به بعد از متقاضیان شاهین تقریبا ۴۲۵ میلیون تومان دریافت می‌کند و در فهرست جدید محصولات کرمان‌موتور قیمت جک جی 4 در کارخانه ۷۸۵ میلیون تومان اعلام شده است. به‌این ترتیب قیمت شاهین و جک جی 4 در نمایندگی دقیقا ۳۶۰ میلیون تومان تفاوت دارد و در آخرین روز‌های اردیبهشت امسال همین اختلاف قیمت را در خریدوفروش‌های بازار آزاد شاهد هستیم. الان که اولین قدم‌های مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه برداشته شده، کرمان‌موتور آماده عرضه سه محصول از جمله جک جی 4 است و آن طرف سایپا به‌عنوان تنها خودروساز داخلی، در این مرحله تقریبا با همه محصولاتش مثل شاهین و کوییک و اطلس پا به میدان گذاشته است. 

مقایسه شاهین با جک جی 4 ؛ مشخصات فنی

به گزارش فرارو، شاهین و جک جی 4 با موتور‌های ۱.۵ لیتری راهی بازار شدند. پیشرانه M۱۵ توربو در شاهین می‌تواند نهایتا ۱۱۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند و ۱۷۸ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی داشته باشد. آن طرف قضیه حداکثر گشتاور خروجی و قدرت موتور جک جی 4 به‌ترتیب ۱۴۶ نیو‌تن‌متر و ۱۰۳ اسب‌بخار است. گیربکس CVT جک جی 4 درمقابل گیربکس دستی پنج‌دنده مهمترین جذابیت جک جی 4 نسبت به شاهین سایپا است و همین جعبه‌دنده در کاهش مصرف سوخت بیشتر خودنمایی می‌کند. طوری که مصرف سوخت ترکیبی جک جی 4 به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۲ لیتر است و شاهین ۷.۲ لیتر مصرف می‌کند و به‌قول معروف جک جی 4 اشتهای کمتری در مصرف سوخت دارد. درعرض ۱۱ ثانیه سرعت جک جی 4 از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و این زمان برای شاهین در بهترین حالت حدود ۱۳ ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعتی که راننده شاهین می‌تواند تجربه کند ۱۹۰ کیلومتر برساعت است و این عدد برای جک جی 4 حدود ۱۸۰ کیلومتر برساعت تخمین زده می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bero5