پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/25 03:34
قیمت خودرو | قیمت خودرو الان
کد خبر: 39574

امروز ، قیمت خودرو خیلی جزئی ارزان شد | قیمت خودرو امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

قیمت خودرو امروز، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، نوسان جزئی را تجربه کرد و در گروه مونتاژی‌ها با اندکی کاهش همراه شد. اما کارشناسان معتقدند قیمت‌ها در ماه‌های آینده در مدار صعودی حرکت می‌کنند.

کاهش قیمت خودرو می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله رکود اقتصادی، رقابت بیشتر در بازار خودرو، کاهش تقاضا و افزایش تولید و عرضه خودروهای جدید اتفاق بیفتد. همچنین، تغییرات در قوانین و مقررات مالی و مالیاتی نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.به طور کلی، کاهش قیمت خودرو از یک سری عوامل و شرایطی وابسته است و اغلب به صورت مؤقت و در بازه‌های زمانی مشخصی رخ می‌دهد. با این حال، برخی شرکت‌های خودروسازی به دلیل افزایش تولید، تحقق بهره‌وری بیشتر و مدیریت بهتر هزینه‌ها، توانسته‌اند قیمت خودروهای خود را در دسته بندی‌های مختلف کاهش دهند.قیمت خودروها بستگی به برند، مدل، سال ساخت، وضعیت فنی و جغرافیای محل فروش دارند. لذا برای اطلاعات دقیق تر، باید برند و مدل خودرو مورد نظر شما را مشخص کنید. به طور کلی، سایت‌هایی مانند bama.ir، divar.ir، sahamane.com و ... می‌توانند برای شما منبعی برای دریافت قیمت خودرو باشند.

قیمت خودرو امروز، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت. اما این روند ادامه‌دار نبود و بازار مجدداً شاهد افزایش قیمت‌ها شد. غیبت تعدادی از خودروسازان، به‌ویژه ایران خودرو، در مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه و عرضه تعداد محدودی خودرو نسبت به مرحله قبلی، یکی از عوامل بازگشت بازار به مدار صعودی شناخته می‌شود.

در این میان باید این نکته را یادآور شد که افزایش قیمت‌ها در حال حاضر محدود به خودروهای داخلی است. قیمت خودروهای مونتاژی و خارجی طی روزهای گذشته تحت تاثیر بلاتکلیفی‌ بر سر تعیین قیمت‌های نهایی در درب کارخانه با نوساناتی همراه است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در ماه‌های گذشته جهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود و تا ۷۱۰ میلیون تومان پیش رفته بود، امروز ۲۵ اردیبهشت ماه با کاهش پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، نرخ ۶۷۴ میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز دو میلیون تومان ارزان و در نرخ ۵۹۰ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز یک میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در نرخ ۹۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت ام وی ام X22 PRO به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت جک J4 ساخت 1402 ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و  نرخ ۹۵۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX5  هیبرید ساخت 1401 اما امروز، دوشنبه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و 400 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نوسانات قیمت خودرو  تحت تاثیر دو عامل رخ داد. اولین مورد نوسانات ارزی است که در روزهای اخیر سیر نزولی داشت. اما در طرف دیگر ماجرا بی‌اعتمادی مردم نسبت به سیاست‌های مردم قرار دارد.

او توضیح داد: برای مثال، مردم به سیاست واردات خودرو که توسط دولت طرح شد اعتماد می‌کنند، اما در آینده مشاهده می‌شود که این سیاست هیچ تاثیری بر بازار خودرو نداشته و حتی بازار ملتهب‌تر از گذشته شده است. در نهایت نیز بازار این سیگنال را دریافت می‌کند که طرح‌های مختلف خودرو قرار نیست باعث کاهش قیمت‌ها را در پی داشته باشد و بدون توجه به این طر‌ح‌ها به روند پیشین خود ادامه می‌دهد.

مصطفوی افزود: باتوجه به انتظارات تورمی در اقتصاد ایران و کاهش تولید برخی از خودروسازان پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در آینده با یک شیب ملایم درحال افزایش باشد. در حال حاضر تنها کاهش نرخ دلار می‌تواند باعث کاهش قیمت خودرو شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dobe