چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/24 14:03
کاهش وزن
کد خبر: 39553

دلایل کاهش وزن | راه های کاهش وزن

یکی از مسایلی که این روزها باآن درگیر هستند اضافه است

کاهش وزن، چالشی است که نه‌تنها منجر به رسیدن به تناسب اندام خواهد شد، کاهش وزن به پایین آمدن وزن بدن گفته می‌شود که به صورت ارادی (در اثر رژیم یا ورزش) و غیر ارادی.  کاهش وزن به دلیل از دست دادن چربی بدن است.  کاهش وزن ناخودآگاه دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، از جمله گرسنگی، سرطان، بیماری‌های گوارشی. 

گاهی اوقات ، افرادبه دلایل مختلف مجبور به کاهش وزن در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.

کم‌کردن ۱ تا ۲ کیلو وزن در هفته، استانداردی است که متخصصان تغذیه برای افراد مختلف در نظر می‌گیرند.

برای لاغر شدن روش‌های خانگی و حتی پزشکی زیادی وجود دارد اما کاهش وزن در خانه سالم‌ترین روش کاهش وزن است. 

ورزش های مفید برای لاغری:  پیاده روی،  دویدن،  وزنه زدن،  پیلاتس و یوگا. 

کاهش وزن

سیب زمینی سرخ کرده و چیپس ممنوع

سیب زمینی به خودی خود عیبی ندارد اما وقتی غرق در روغن سرخ شود و با سس فراوان (و احتمالا نوشابه) مصرف شود، کاملا چاق کننده و پرکالری است. این موضوع به دلیل سطح بالای اسیدهای چرب ترانس موجود در سیب زمینی سرخ شده و چیپس است.

کیک و شیرینی نخورید

انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها منابع چربی ترانس هستند که می‌تواند باعث افزایش وزن ناگهانی شما شود. بنابراین، یک اقدام هوشمندانه برای شروع رژیم غذا برای لاغری، این است که اندازه این شیرینی‌ها را نصف کنید. همچنین می‌توانید کیک های سنتی و خانگی مثل کیک هویج و کیک گندم کامل را جایگزین آن‌ها کنید. 

فست فود ها را کنار بگذارید

فست فود ارزان و خوشمزه است، اما هم ضرر زیادی دارد و هم بدترین غذا برای لاغری است و نمی‌گذارد که شما به هدف‌تان برسید. فست فودها بسیار پرکالری هستند و باعث افزایش وزن می‌شوند. علاوه بر این، این نوع غذاها، خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2axq5y