پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/23 03:48
پیش بینی هواشناسی| پیش بینی هواشناسی تهران
کد خبر: 39440

پیش بینی هواشناسی ، این 8استان منتظر باران باشند | وزش باد و شدید و خیزش گرد و خاک در ۲ روز آینده

سازمان هواشناسی از بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

پیش‌بینی هواشناسی می‌تواند شامل تغییرات هوایی مانند دما، رطوبت، باد و بارش باشد. پیش‌بینی‌ هواشناسی به صورت روزانه، هفتگی و حتی ماهانه صورت می‌گیرند. همچنین، پیش‌بینی هواشناسی در کشورهایی که شرایط آب و هوایی نامساعدی دارند، بسیار مهم است. پیش‌بینی‌ هواشناسی می‌توانند به افراد کمک کنند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای فعالیت‌های خود در آینده داشته باشند و از خسارات ناشی از شرایط نامساعد هوایی جلوگیری کنند.جهت پیش بینی هواشناسی در روزهای آینده مطلب زیر را بخوانید.

سازمان هواشناسی کشور بر اساس‌ تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ طی‌ ٢٤ ساعت‌ آینده در مناطقی‌ از آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در استان‌های زنجان، قزوین‌، البرز و غرب‌ تهران و همچنین‌ در غرب‌ سواحل‌ دریای خزر بارش‌ باران گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد رخ‌ می‌دهد.

ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ در استان‌های مرکزی، قم‌ و اصفهان نیز افزایش‌ ابر، بارش‌ پراکنده گاهی‌ وزش‌ باد شدید موقتی‌ همراه با خیزش‌ گردوخاک‌ رخ‌ می‌دهد.

یکشنبه‌ گستره بارش‌ علاوه بر آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، استان‌های واقع‌ در سواحل‌ دریای خزر، خراسان شمالی‌، شمال خراسان رضوی و همچنین‌ کل‌ دامنه‌های جنوبی‌ البرز را دربر می‌گیرد.

یکشنبه‌ در شمال غرب‌ و سواحل‌ شمالی‌ و همچنین‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز وزش‌ باد همراه با کاهش‌ نسبی‌ دما خواهد بود.

دوشنبه‌ بارش‌ در مناطق‌ ذکرشده تقویت‌ خواهد شد و وزش‌ باد شمالی‌ همراه با کاهش‌ نسبی‌ دما در کل‌ نوار شمالی‌ کشور به ویژه در اردبیل‌ و سواحل‌ دریای خزر پیش‌بینی‌می‌شود و دریای خزر مواج‌ خواهد بود.

سه‌شنبه‌ بارندگی‌ در شرق‌ مازندران، گلستان، خراسان شمالی‌ و همچنین‌ در سمنان و خراسان رضوی پیش‌بینی‌ می‌شود و در سایر مناطق‌ ذکرشده به صورت‌ پراکنده و خفیف‌ خواهد بود.

چهارشنبه‌ بارش‌ خفیف‌ در ارتفاعات‌ شرقی‌ البرز، مازندران، خراسان رضوی و برخی‌ مناطق‌ خراسان شمالی‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

قابل‌ ذکر است‌ طی‌ ۲ روز آینده در غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ کشور وزش‌ باد شدید همراه با نفوذ گردوخاک‌ و کاهش‌ کیفیت‌ هوا انتظار می‌رود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p9led