پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/23 13:15
مسایل زناشویی
کد خبر: 39506

زندگی زناشویی موفق | یک زندگی موفق داشته باشید

ازدواج یک قرارداد رسمی، شرعی، اجتماعی و حقوقی است. در زندگی مشترک دو فرد از نظر قانونی، اقتصادی و احساسی با هم متحد می‌شوند

در مسایل زناشویی برای حفظ رابطه در طولانی‌مدت باید هر دو شریک زندگی باورهای نادرست یا عادات ناکارآمد خود را کنار بگذارند. این نکته را در مسایل زناشویی  همیشه به‌خاطر داشته باشید که تلاش برای تغییر دادن همسرتان همیشه با شکست روبرو می‌شود. مگر این‌که خود شخص بخواهد تغییر کند.

انتخاب همسر یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که فرد در زندگی می‌گیرد. این انتخاب هیچ تضمینی برای خوشبختی طولانی‌مدت نیست. برا پایداری یک ازدواج تنها عشق و رابطه جنسی کافی نیست. روان‌شناسان از زوج‌ها می‌خواهند تا قبل از ازدواج درباره ارزش‌ها و اولویت‌های یکدیگر اطلاعات کسب کنند. به‌عنوان‌مثال باید در مورد نحوه تقسیم‌کار در خانه، برخورد با مسائل مالی و شغلی، آسیب‌های گذشته و تصورات سنتی در مورد نقش‌های جنسیتی گفتگو کرد.

مسایل زناشویی

زوج‌های موفق به یکدیگر اجازه صحبت می‌دهند و خودشان شنونده بسیار خوبی هستند. در بسیاری از موارد حتی سخت‌ترین مشکلات زناشویی هم با شنیدن و گوش دادن به صحبت‌های یکدیگر حل می‌شود.

مهم‌تر از تمرکز بر مدت‌زمان آشنایی قبل از ازدواج باید عوامل دیگر را بررسی کنید، تا ببینید هر دو برای ازدواج آماده هستید یا نه.  در بسیاری از موارد بیشترین مشکل میان زوج‌ها به دلیل عدم بیان خواسته و انتظارات به وجود می‌آید. به این شکل حتی مسائل کوچک و جزیی هم به مشکلات بزرگ و غیرقابل حل تبدیل می‌شوند که می‌توانند زندگی را به کام زوج‌ها تلخ کنند. 

تشکر و قدردانی از دیگر ویژگی زوج های موفق است که اغلب توسط افراد نادیده گرفته شده یا به فراموشی سپرده می‌شود.جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، محققان روابط معتقدند زوجین، موفقیت در زندگی زناشویی خود را از طریق نحوه صحبت با یکدیگر نشان می‌دهند. این زوج‌ها با محبت یکدیگر را خطاب قرار داده و هنگام صحبت بیشتر از “من” از کلمه “ما” استفاده می‌کنند.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4berve