پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/20 05:33
قیمت طلا و سکه
کد خبر: 39327

قیمت طلا و سکه ارزان می شود؟ | الان طلا و سکه بخریم یا نه؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نوسان ۲ تا ۵ درصدی در این بازار طبیعی است و خریداران منتظر کاهش یا افزایش شدید قیمت در این بازار نباشند.

افزایش قیمت طلا و سکه می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. یکی از عوامل مهم افزایش قیمت طلا و سکه مورد، تقاضای بالای بازار است. در بعضی مواقع، افزایش تقاضا می‌تواند به دلیل نگرانی هایی مثل نابودی ارزش پول، جنگ، اضطراب اقتصادی و ... باشد.عوامل دیگری که ممکن است تاثیر گذار باشند، شامل تغییرات در نرخ بهره، پایداری بیشتر بازار سرمایه، پایداری کلی اقتصاد جهانی و تغییرات کاربردی در صنعت است. همچنین، عللی مانند اختلافات جهانی، تحریم‌ها، تغییرات سیاسی و مشکلات امنیتی نیز می‌توانند بر قیمت طلا و سکه تأثیر بگذارند.به طور کلی، افزایش قیمت طلا و سکه نشان دهنده این است که سرمایه گذاران و مصرف کنندگان به دلیل برخی عوامل، مخصوصاً نگرانی های اقتصادی، به این دو مورد به عنوان یکی از روش های پایدار برای حفظ ارزش پول و سرمایه‌های خود متمایل شده اند.جهت اطلاع بیشتر از قیمت طلا و سکه مطلب زیر را بخوانید.

نادر بذرافشان با اشاره به نوسان قیمت این کالا در روزهای گذشته گفت: نوسان ۲ تا ۵ درصدی قیمت طلا و سکه همواره یکی از ویژگی‌های بازار طلاست.

به گفته وی، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار از ابتدای سال تاکنون از ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید از ۳۱ میلیون تومان تا ۳۳ میلیون تومان در نوسان بوده است.

بذرافشان افزود: به نظر می‌رسد بازار دیگر روند کاهشی یا افزایشی شدید نداشته باشد، زیرا نوسان ۲ تا ۵ درصدی را در یک ماه و نیم گذشته تجربه کرده است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: نوسان قیمت ارز، کاهش تقاضا و نوسان قیمت اونس طلا از دلایل افت یا افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته بوده است.

وی با تأکید بر اینکه احتمال نوسان شدید بازار طلا در روزهای پیش‌رو کم است، گفت: با توجه به اینکه بازار طلا از ابتدای سال با ثبات نسبی خوبی همراه بوده، به مردم پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید طلا و سکه دارند خرید خود را با خیال راحت انجام دهند و منتظر کاهش قیمت بیشتر این کالا نباشند.

خبرآنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qp5n