پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/19 08:51
قیمت خودرو
کد خبر: 39301

خودرو ارزان شد| کاهش چشمگیر قیمت‌ها به ۱۸درصد رسید

اعلام قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت تا حد قابل‌توجهی بر روند رکود بازار اضافه کرده است چرا که در قیمت‌های جدید شورای رقابت قیمت خودروهای مونتاژی کاهش قابل‌توجهی دارد و این موضوع نیز تأثیرات خود را بر قیمت این خودروها در بازار گذاشته است.
به گزارش  خبرنگار رصد ورزشی،قیمت خودرو به مجموع هزینه‌های تولید، تامین قطعات و ملزومات، ارزش برند، عوامل بازاریابی و هزینه‌های دیگر مربوط به تولید و فروش خودرو اشاره دارد. در شرایط بازار رقابتی، قیمت خودرو بسته به نوع خودرو، برند، مدل، سال ساخت، تقاضا و عرضه، پیشرفت صنعت خودروسازی و شرایط اقتصادی کشور، متغیر است. همچنین عوامل دیگری مانند نرخ ارز، بسته به قیمت‌ خودرو وارداتی یا قطعات و محصولات وارداتی، نیز تأثیر گذار هستند.قیمت خودرو از تعدادی عامل تحت تأثیر قرار می‌گیرد، از جمله

1- وضعیت بازار: تقاضای بالا و عرضه کم، معمولاً به افزایش قیمت خودروها منجر می‌شود. این مسئله در شرایطی که نوسانات اقتصادی و نوسانات ارزی در کشور وجود داشته باشد، تأثیر زیادی بر قیمت خودروها دارد.

2- وضعیت تولید: هزینه تولید خودرو، شامل هزینه تولید قطعات، هزینه نیروی کار، هزینه حمل و نقل و ...، می‌تواند ارزان یا گران باشد. اگر هزینه تولید بالا باشد، قیمت خودرو بالاتر خواهد بود.

3- وضعیت ارز: قیمت خودروها به قیمت قطعات و مواد اولیه وابسته است که بسیاری از آنها وارداتی هستند. لذا نوسانات ارزی و نرخ تبادل ارز بین کشورها تأثیر زیادی بر قیمت خودروها دارد.

4- نوآوری و فناوری: خودروهایی که مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته، جدید و نوآورانه هستند، معمولاً گران‌تر هستند.

5- مالیات و عوارض: مالیات و عوارضی که برای واردات و ساخت خودرو در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند قیمت خودرو را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

 
بازار خرید و فروش خودرو طی روزهای اخیر با روند کاهشی قیمت‌ها روبه‌رو شده است به‌نحوی که نه معامله‌ای انجام می‌شود و نه کسی مایل به خرید خودرو است.

 

همه به‌نوعی منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند چرا که با آغاز دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه بخشی از تقاضا به‌سمت خرید خودرو از سامانه رفته است و بازار در رکود معاملاتی قرار دارد.

 

نکته قابل توجه اینجاست اعلام قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت نیز تا حد قابل‌توجهی بر روند رکود بازار اضافه کرده است چرا که در قیمت‌های جدید شورای رقابت قیمت خودروهای مونتاژی کاهش قابل‌توجهی پیدا کرده است و این موضوع نیز تأثیرات خود را بر قیمت این خودروها در بازار گذاشته است.

 

به‌گفته مؤتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، روند کاهش قیمت‌ها که از دو هفته پیش آغاز شده است همچنان ادامه دارد و 10 الی 18 درصد کاهش قیمت در اکثر محصولات داخلی و مونتاژی محسوس است، البته چنانچه روند واردات هم ادامه‌دار شود، تأثیر بیشتری بر کاهش قیمت خودروها در بازار خواهد داشت.

 

نام خودرو قیمت امروز بازار 19 اردیبهشت ماه
سورن‌پلاس 560میلیون تومان
دناپلاس 670میلیون تومان
پژو206 تیپ‌دو 535میلیون تومان
پژوپارس 548میلیون تومان
راناپلاس 542میلیون تومان
تارادستی 700میلیون تومان
تارااتوماتیک 885میلیون تومان
پژو207 اتوماتیک 906میلیون تومان
دناپلاس توربو اتوماتیک 900میلیون تومان
سورن‌پلاس دوگانه‌سوز 625میلیون تومان
تیبادو 350میلیون تومان
سایناS 358میلیون تومان
کوئیک 352میلیون تومان
کوئیک‌پلاس اتوماتیک 441میلیون تومان
کوئیکRپلاس اتوماتیک 450میلیون تومان
کوئیک‌اس 364میلیون تومان
شاهین 596میلیون تومان
تیبا 341میلیون تومان
هایماS7 یک‌میلیارد و 605میلیون تومان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bnjz