چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/19 13:32
بورس
کد خبر: 39312

ریزش بورس Stop کرد

شاخص کل بورس امروز با ریزش ۸ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۲۱ هزار واحد منفی ارزش معاملات: ۱۹۴۳۱ میلیارد تومان.ریزش

اخبار ریزش بورس در چند روز اخیر خبرساز شده است. ریزش بورس ممکن است به دلیل عوامل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله شرایط اقتصادی نامطلوب، تغییرات سیاسی، خبرهای منفی در مورد شرکت‌ها و ... در کل، ریزش بورس از نظر اقتصادی می‌تواند باعث کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران و افراد به بازار سهام شود. به هر حال، با توجه به تجربه‌ی گذشته، بورس در طولانی مدت به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سرمایه‌گذاری شناخته شده است، اما بورس برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه باید ریسک‌های قابل قبول را در نظر گرفت و همیشه نگرانی‌های خود را در کنترل داشت.

 بازار سرمایه پس از ریزش سنگین دو روز گذشته امروز شرایط متعادل تری را دنبال کرد به شکلی که درمعاملات روز جاری شاهد برچیده شدن بسیاری از صف های فروش بودیم.​

بازار سهام چهارمین روز کاری اگرچه همانند دو روز گذشته با فشار عرضه آغاز به کار کرد اما رفته رفته از فشار عرضه ها کاسته شد به صورتی که شاخص کل از محدوده ی منفی 50 هزار به کمتر از 10 هزار واحد منفی رسید.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 8هزار  و 500 واحدی به 2 میلیون و 305 هزار واحد رسید و شاهد افزایش چشم گیر سهام مثبت و همچنین برچیده شدن صف های فروش بودیم. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ریزشی21 هزار واحدی را تجربه کرد و به ارتفاع 782 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد فولاد، وبملت و میدکو بیشترین تاثیر در شاخص کل بورس و سه نماد آریا، مارون و بپاس بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس داشته اند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خرد در بازار امروز مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 22هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود و همچنین گفتنی است خروج پول حقیقی از بازار سهام با جمع شدن صف های فروش از طرف حقوقی شدت گرفت و نهایت حقیقی ها 1340 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

در بازار امروز 169 نماد در محدوده ی مثبت و 241 نماد در محدوده ی منفی و در بازار فرابورس 158 نماد در محدوده ی مثبت و 173 نماد در محدوده منفی معامله شدند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwez7