سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/18 10:31
بورس
کد خبر: 39268

امروز ، روز سیاه بورس | تاریخی ترین ریزش بورس ثبت شد | سقوط آزاد بورس

امروز سنگین ترین ریزش تاریخ شاخص رقم خورد.

اخبار ریزش بورس در چند روز اخیر خبرساز شده است. ریزش بورس ممکن است به دلیل عوامل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله شرایط اقتصادی نامطلوب، تغییرات سیاسی، خبرهای منفی در مورد شرکت‌ها و ... در کل، ریزش بورس از نظر اقتصادی می‌تواند باعث کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران و افراد به بازار سهام شود. به هر حال، با توجه به تجربه‌ی گذشته، بورس در طولانی مدت به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سرمایه‌گذاری شناخته شده است، اما بورس برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه باید ریسک‌های قابل قبول را در نظر گرفت و همیشه نگرانی‌های خود را در کنترل داشت.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، با ریزش سنگین و هیجان منفی روبرو شد به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات امروز (دوشنبه) با 125 هزار و 761 واحد کاهش معادل 5.15 درصد به ۲ میلیون و 314 هزار و 406 واحد رسید. این در حالی است که در روز جاری صحبت از خرید بسیار بالای حقوقی‌ها و عرضه بالای آن‌هاست و سوال اینجاست که چرا در دو روز اخیر دولت تصمیم گرفته است که عرضه سنگین سهام شرکتهای دولتی اتفاق بیافتد.

شاخص هم وزن نیز با 37 هزار و 11 واحد کاهش معادل 4.40 درصد در محدوده 803 هزار و 326 واحد قرار گرفت.

نماد‌های فولاد، فارس، فملی، کگل، کچاد، شپنا و وغدیر  از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند.

نماد‌های خساپا، وبملت، فولاد، شستا، شپنا و فملی هم از نماد‌های پرتراکنش با تاثیر منفی بر بازار سهام بودند. نماد پی پاد هم از نماد‌های پرتراکنش با تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس بود.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با هزار و 343 واحد کاهش به عدد 29 هزار و 447 واحد رسید.

بورس

آیا معاملات امروز بورس ابطال می شود؟

طبق دستور العمل قانون معاملات بورس، سازمان بورس مجاز است در صورتی که شاخص کل طی یک روز پنج درصد کاهش یا افزایش داشته باشد، معاملات آن روز را ابطال کند، اما این موضوع قانون نبوده و یک دستورالعمل بوده و سازمان بورس می‌تواند این کار را انجام داده یا ندهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wzvdd