جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/13 00:18
علی دایی
کد خبر: 39123

علی دایی سرمربی تیم ملی شد

از شب گذشته برخی رسانه ها اخباری مبنی بر احتمال حضور علی دایی در تیم ملی امید را مطرح کرده‌اند.

علی دایی بازیکن سابق فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس بود.علی دایی در پست مدافع بازی می‌کرد علی دایی به عنوان یکی از بازیکنان برجسته تاریخ فوتبال ایران شناخته می‌شود. علی دایی در دهه ۱۳۶۰ به همراه پرسپولیس سه بار قهرمان لیگ برتر ایران شده است. علی دایی در تیم ملی فوتبال ایران نیز حضور داشته است.

بعد از شنیده شدن موضوع اختلاف مدیران فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی با حبیب کاشانی مدیر تیم ملی امید در خصوص اینکه کدام گزینه از بین مجتبی حسینی و محمد ربیعی سرمربی تیم ملی شود، شب گذشته برخی رسانه ها اخباری را مبنی بر مذاکره حبیب کاشانی با علی دایی را منتشر کردند تا اسطوره فوتبال کشورمان هدایت تیم ملی امید را برعهده بگیرد.

با این وجود پیگیرها نشان می دهد دایی که قبل از جام جهانی قطر پیشنهاد رسمی و چندباره برای حضور در راس کادرفنی تیم ملی بزرگسالان را رد کرده بود، مطمئنا پیشنهاد هدایت تیم ملی امید را نخواهد پذیرفت و هر گونه انتشار چنین خبری از پایه و اساس کذب و یک بازی رسانه ای است.

کمیته فنی فدراسیون فوتبال در تابستان سال گذشته و در زمان به نتیجه نرسیدن برای ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ، از بین مربیان ایرانی فقط دایی را گزینه مناسبی برای سرمربیگری تیم ملی دانست که البته او در مذاکره رسمی با علی اصغر مدیرروستا و میرشاد ماجدی، این پیشنهاد را رد کرد.

او درباره پرسپولیس بگوویچ می‌گوید: 

* حیف. واقعا حیف شد. شاید دو تیم ملی از آن پرسپولیس در می‌آمد اما باندبازی نگذاشت پرسپولیس موفق شود. وینگو خودش را پایین‌تر از علی دایی می‌دانست و حتی با نظر دایی ترکیب، سیستم تیم و حتی نحوه تمرینات تغییر می‌کرد. افشین پیروانی و علی دایی یک سمت بودند. حمید استیلی یک سمت و کریم باقری تنها مانده بود.

* یادم می‌آید یک بازی وینگو در حال توضیح دادن پای تخته بود که یکی از هافبک‌ها با نارنگی کوبید وسط تخته. وینگو هم رختکن را ترک کرد.

* رقابتی در خط حمله نبود نبود باند بازی بود. ۹ فوروارد آماده لیگ را جذب کردند. ادموند بزیک، علی دایی، علی اکبریان، سهراب انتظاری؛ بهنام ابوالقاسم‌پور هم از سایپا آمد.

* من حتی با وینگو مشاجره کردم که رضا چلنگر در این میان با شرایط و فضای جهت‌داری به ترجمه پرداخت که من از کوره در رفتم و کتک‌کاری کردیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zk6gb