پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/10 11:23
قیمت مرغ |قیمت مرغ امروز
کد خبر: 39095

قیمت مرغ سربه فلک کشید | قیمت گوشت کیلویی 450 هزار تومان

بازار محصولات پروتئینی پرنوسان است قیمت مرغ از کیلویی 70 تا90 هزار تومان در بازار هست و قیمت گوشت هم نسبت به هفته های گذشته کاهش ند اشته و تا کیلویی450 هزار تومان هم فروخته می شود.

علت افزایش قیمت مرغ می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. یکی از علل افزایش قیمت مرغ می‌تواند تغییر در عرضه و تقاضا باشد، به عنوان مثال اگر تقاضا برای مرغ افزایش یابد و عرضه آن کاهش پیدا کند، ممکن است باعث افزایش قیمت مرغ شود. همچنین، افزایش قیمت تولیدات دامی (نظیر خوراک دام) و افزایش هزینه‌های اجاره زمین، نیروی انسانی و مصرف انرژی نیز می‌تواند به افزایش قیمت مرغ منجر شود. در نهایت، عوامل دیگری مانند شرایط جوی و افزایش هزینه حمل و نقل نیز می‌توانند در قیمت مرغ تأثیرگذار باشند.

 

قیمت گوشت همانند هفته های گذشته گران است و کاهش قیمتی وجود نداشته اما قیمت مرغ اگرچه هنوز نسبت به نرخ مصوب بالاتر است اما تا حدودی کاهشی بوده است.

کاهش قیمت مرغ در همه مغازه ها اتفاق نیفتاده و برخی فروشگاه‌ها هستند که با قیمت نسبتا پایین تری عرضه می کنند.​

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است که گوشت در بازار تهران و در فروشگاه هایی که به اصطلاح به ارزان فروشی معروف هستند تا سقف قیمتی 450 هزار تومان در هر کیلو می فروشند اما قیمت گوساله تا کیلویی 280 هزار تو مان هم  پایین آمده است.

بر اساس این گزارش، قیمت گوشت در یکی از فروشگاه‌های منطقه آذری تهران، ران گوسفندی 400 هزار تومان، سردست 380 هزار تومان، راسته گوسفندی 450 هزار تومان، ران گوساله 320 هزار توما، سردست گوساله 310 هزار تومان، قلوه گاه گوساله 280 هزار تومان و دنبه گوسفندی 250 هزار تومان به فروش می رود.  

*مرغ کیلویی 70 هزار تومان

بر اساس این گزارش قیمت گوشت مرغ در بازار تهران در برخی فروشگاه ها تا کیلویی 70 هزار تومان پایین آمده است اما اختلاف قیمتی دربازار زیاد است.

یک فروشگاه در منطقه آذری تهران مرغ زربال رتبه A را کیلویی 70 هزار تومان می فروشد اما در همین حال قیمت در برخی مناطق شهر کیلویی تا 90 هزار تو مان است.

کارشناسان می‌گویند بخشی از گرانی بازار مربوط به عدم نظارت و نداشتن نظام بازاررسانی صحیح است، چطور می شود که مرغ کیلویی 70 هزار تومان برای یک فروشنده صرفه داشته باشد و فروشگاه های دیگرچنین نباشد، یا اگر ستاد تنظیم بازار نرخ 63 هزار تومان را تصویب کرده چطور با این همه سیستم های بازرسی عریض و طویل که راه اندازی شده جلو دیدگان آنها و عموم مردم چنین گرانفروشی هایی صورت می گیرد.

فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zk67n