پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/09 06:09
رتبه بندی معلمان
کد خبر: 39066

خبر خوش برای معلمان | تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان در اردیبهشت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فرآیند بازنگری در رتبه‌بندی یا اعتراض به رتبه‌بندی در سه مرحله انجام و در اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف می‌شود.

در بسیاری از کشورها، رتبه بندی معلمان از طریق یک سیستم ارزیابی عملکرد صورت می‌گیرد. رتبه بندی معلمان معمولاً شامل معیارهایی مانند پیشرفت دانش‌آموزان، عملکرد در کلاس درس و شیوه تدریس، مشارکت در فعالیت‌های برون‌درسی، تعامل با دانش‌آموزان و همچنین دانش و تخصص در زمینه تدریس است.در بعضی کشورها، برای رتبه بندی معلمان از سیستم نظرسنجی استفاده می‌شود. در این سیستم، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها با توجه به تجربه و تعامل خود با معلم، نظر خود را درباره عملکرد معلم ارائه می‌دهند. رتبه بندی معلمان به عنوان یکی از روش‌های ارزیابی کیفیت تدریس و بهبود آن در کشورهایی مانند فنلاند، سوئد و کانادا به کار می‌رود.همچنین در برخی کشورها، رتبه بندی معلمان بر اساس سابقه و تحصیلات آن‌ها انجام می‌شود. در این روش، معلمان با سابقه و تحصیلات بیشتر، رتبه بالاتری دارند.در کشورهای دیگر نیز شاید روش‌های دیگری برای رتبه بندی معلمان وجود داشته باشد.

 

رضا مراد صحرایی، با اشاره به بازنگری در رتبه‌بندی معلمان گفت: فرآیند بازنگری در رتبه‌بندی یا اعتراض به رتبه‌بندی در سه مرحله انجام می‌شود و آن دسته از معلمانی که رتبه دریافت نکرده‌اند، در همین اردیبهشت ماه تعیین تکلیف می‌شوند.  سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بخش دیگری از معلمان هم هستند که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند؛ این گروه هم در ماه اردیبهشت تعیین تکلیف می‌شوند.​

صحرایی این نکته را هم گفته که هنوز فرصت برای اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی باقی است و پس از ۱۱ اردیبهشت ماه که آخرین فرصت برای مهلت اعتراض‌ها است، به همه اعتراض‌های ارایه شده رسیدگی خواهد شد.

وی به معلمان اطمینان داد که به همه اعتراض‌های رتبه‌بندی رسیدگی شود. صحرایی همچنین درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور به وی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است، گفت: در این مورد صبور باشید.

جذب ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی در آزمون استخدامی

 صحرایی در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت : دیروز شاهد رقابت ۵۳۰ هزار داوطلب در آزمون استخدامی ماده ۲۸ برای ورود به آموزش و پرورش بودیم و در این آزمون و پس از طی فرایندها ۲۸ هزار آموزگار در کشور استخدام خواهند شد. آیین‌نامه اجرایی مدارس، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، روش‌های تدریس و کتاب‌های دوره ابتدایی بخشی از منابع مطالعاتی آزمون امروز بودند که از حیث محتوا هم‌راستا با اهداف، برنامه‌‌ها و مأموریت نظام تعلیم و تربیت کشور است. صحرایی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین تحول‌هایی که در برگزاری آزمون امسال ایجاد شده توجه به نمره مصاحبه، آزمون‌های ارزیابی و افزایش وزن تأثیر این بخش در پذیرش نهایی افراد برای حرفه معلمی است. بر این اساس ۴۰ درصد نمره مربوطه به آزمون کتبی و ۶۰ درصد نمره مربوط به آزمون‌های ارزیابی و مصاحبه است که دو روز پس از اعلام نتایج آغاز خواهد شد.

 وی در پایان گفت: آزمون استخدامی دبیری بزودی و برای جذب ۲۸ هزار دبیر متوسطه اول، دوم و فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور برگزار خواهد شد و برای تسریع این امر در تعامل با سازمان اداری و استخدامی هستیم.

روزنامه ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rblly