جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/08 23:13
قیمت طلا و سکه
کد خبر: 39059

قیمت طلا و سکه 9 اردیبهشت 1402 | قیمت سکه امامی چند؟

دو روز پایانی هفته گذشته روند قیمت طلا و سکه افزایشی بود. سکه وارد کانال ۳۲ میلیون تومانی شد. این افزایش قیمت متعاقب رشد دلار رخ داده است. معامله‌گران چشم‌‌انتظار هفته دوم اردیبهشت هستند تا قیمت در بازار فلز گرانبها وضوح بیشتری پیدا کند.

قیمت طلا و سکه مدام در حال نوسان است.قیمت طلا و سکه  دیروز روند افزایشی داشت.قیمت طلا و سکه ارزان نمی شود.قیمت طلا و سکه هر روز گرانتر می شود.برای اطلاع از قیمت طلا و سکه مطلب زیر را بخوانید.

در دو روز پایانی هفته گذشته قیمت طلا و سکه افزایش داشت. روند صعودی دو مولفه تاثیرگذار بر قیمت فلز گرانبها، توانست قیمت سکه را در نیمه کانال ۳۲ میلیون تومانی قرار دهد.

برگشت انس طلا از خط مقاومت

انس جهانی طلا در میانه معاملات روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت در بازار داخلی فلز زرد محدوده ۲۰۰۰ دلاری را شکست. از سوی دیگر قیمت دلار نیز بعد از درجا زدن مدام در کانال ۵۱ هزار تومانی،‌ سد سیاستگذار را شکست و با قیمت ۵۲ هزار و ۱۸۲ تومان در بازار آزاد معامله شد. بازار طلا و سکه نیز متاثر از این دو مؤلفه در روند افزایشی قرار گرفتند.

گفتنی است قیمت طلای جهانی نتوانست محدوده ۲۰۰۰ هزار دلاری را برای خود حفظ کند و بار دیگر کاهش داشت. در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۹۰ دلار معامله می‌شود.

روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ممنوعیت فروش سکه بدون ثبت در سامانه تجارت خبر داد. بذرافشان هرگونه فروش سکه را بدون ثبت در سامانه مذکور تخلف اعلام کرد.

این خبر برخی شایعات را در بازار فلز زرد داغ کرد که بازارساز قصد دارد بازار سکه را بیشتر کنترل کند و یا حتی احتمال تعطیلی بازار سکه نیز عنوان شد. هر چند ظهور این شایعه کنترلی موجب نشد معامله‌گران عقب‌نشینی کنند و با فشار خرید، قیمت سکه، بالای محدوده ۳۲ میلیون تومانی قرار گرفت.

تحلیلگران اقتصادی روند بازار دلار و به دنبال آن طلا در ماه‌های آینده را وابسته به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران در خردادماه می‌دانند.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

در آخرین روز کاری هفته گذشته قیمت سکه امامی ۶۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت ۳۲ میلیون و ۵۸۱ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار نیز با بیشترین رشد قیمت در خانواده سکه‌ها همراه بود. این قطعه با افزایش ۸۰۰ هزار تومانی به کانال ۲۹ میلیون تومانی صعود کرد و با قیمت ۲۹ میلیون و  ۵۰۱ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با قیمت ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و افزایش ۵۰۰ هزار تومانی مبادله شد. همچنین ربع سکه، با ۵۵۰ هزار تومان افزایش قیمت با رقم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله شد. سکه گرمی با رقم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد و رشد قیمت ۳۰۰ هزار تومانی داشت.

روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت حباب سکه با روند افزایشی باز شد. ربع سکه با ۴۳۸ هزار تومان بیشترین رشد حباب را در خانواده سکه‌ها داشت. سکه بهار، نیم‌سکه، سکه گرمی و سکه امامی به ترتیب بیشترین مقدار رشد حباب را داشتند.

صبح روز پنجشنبه گذشته  قیمت طلا نیز با رشد قیمت سکه، افزایشی شد. هر مثقال طلا با ۱۰۹ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان مبادله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۵ هزار تومان گران شد. این مقدار طلا با قیمت دو میلیون و ۶۵۸ هزار تومان معامله شد.

هفته گذشته افزایش و کاهش طلای نو و دست دوم به یک میزان بود. روز پنجشنبه نیز هر گرم طلای دست دوم ۲۴ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۶۲۲ هزار تومان معامله شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3koaa8