پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/06 06:50
ایران خودرو | قرعه کشی ایران خودرو
کد خبر: 39018

این محصول پرطرفدار ایران خودرو از سامانه یکپارچه حذف شد

پنجم اردیبهشت ثبت‌نام خرید خودرو در سایت سامانه یکپارچه شروع شد و به مدت پنج روز مشتریان تاریخ و نوع خودروی مورد نظر برای تحویل را مشخص می‌کنند. اما حال گفته می‌شود که هایما از سبد محصولات ایران خودرو در این سامانه حذف شده است.

شرکت ایران خودرو همواره پیش فروش خودروهای خود را قبل از تحویل آن‌ها به مشتریان، انجام می دهد. پیش فروش ایران خودرو ، معمولاً خریداران برای خرید خودرو وقتی که هنوز تولید آن شروع نشده است یا هنوز به بازار عرضه نشده است، به ایران خودرو واریز پرداختی کرده و پس از تحویل خودرو، مابقی مبلغ خودرو را پرداخت می‌کنند. پیش فروش خودروهای ایران خودرو برای برخی محصولات معمولاً در فصل بهار آغاز می شود.جهت اطلاع بیشتر از پیش فروش ایران خودرو مطلب زیر را بخوانید.

قرار بود پنجم اردیبهشت ثبت‌نام خرید خودرو در سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو شروع شود و به مدت پنج روز، مشتریان با مراجعه به وب‌سایت، تاریخ و نوع خودروی مورد نظر برای تحویل را مشخص کنند.

پس از رتبه‌بندی مشتریان، امکان تغییر نوع خودرو و زمان تحویل برای خودروهایی که موعد تحویل آن‌ها زمستان سال ۱۴۰۳ بود فراهم شد. این امکان به مشتریان کمک می‌کرد تا در صورت تمایل به تحویل سریع‌تر خودرو، زمان و نوع خودروی خود را تغییر دهند.

روز گذشته در میان فرآیند ثبت‌نام بسیاری از متقاضیان در ویرایش اطلاعات خود با مشکل مواجه بودند. اما وزارت صمت اعلام کرد که این مشکل به زودی رفع می‌شود. در نهایت نیز این اختلالات پایان یافت. اما متقاضیان با مشکل جدیدی روبه‌رو شده‌اند.

برخی از مخاطبان به تجارت‌نیوز می‌گویند هایما از گزینه‌های جابجایی در سامانه یکپارچه حذف شده است. این اتفاق برخلاف وعده علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، مبنی بر موجود بودن هایما در گزینه‌های جابحایی رخ داد.

اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که هایما در روزهای آینده به سبد محصولات ایران خودرو اضافه می‌شود و کاربران می‌توانند هایما را با خودروی خود جابجا کنند. ایران خودرو در روزهای آینده جزئیات بیشتری را در این رابطه منتشر می‌کند.

انتخاب 5 خودرو توسط متقاضی در سامانه یکپارچه

براساس اعلام امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، متقاضیانی که نوبت‌بندی تحویل خودرو آنها به علت انتخاب خودروهای پرمتقاضی به سال ۱۴۰۳ موکول شده است می‌توانند با مراجعه به سامانه easalcar.ir نسبت به تغییر نوع خودرو خود اقدام کنند و خودروی مورد نظر خود را در سال ۱۴۰۲ تحویل بگیرند.

وی افزود: همچنین این امکان برای افرادی که به هر دلیلی قصد تغییر نوع خودروی خود را دارند نیز فراهم است تا با مراجعه به سایت از خرید انصراف دهند و سپس در مرحله دوم طرح یکپارچه که از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود شرکت کنند.

امید قالیباف با بیان اینکه گزینه‌های قابل دسترس متقاضیان برای ویرایش نوع خودرو باید بر روی سایت سامانه یکپارچه بارگذاری می‌شد، خاطرنشان کرد: شرکت خودروساز مدل خودرو را در سامانه به معرض نمایش می‌گذاشتند تا بر اساس خودروهای ارائه شده، مشتری محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

وی در خصوص انتخاب پنج خودروی دارای اولویت برای اصلاح محصول خریداری شده، تاکید کرد: اگر زمان دریافت خودرو در سال ۱۴۰۳ تعیین شده باشد، متقاضی می‌تواند برای تغییر محصول اقدام و اولویت دیگری را انتخاب کند؛ به این ترتیب خریدار پنج محصول را بر اساس اولویت در سامانه یکپارچه خودرو انتخاب خواهد کرد و سپس به صورت خودکار هر کدام از خودروهایی که امسال ظرفیت و امکان تحویل داشته باشد را دریافت خواهد کرد.

به گفته قالیباف، اولویت یکم تا پنجم می‌تواند از میان محصولات مختلف شرکت‌های ارائه‌کننده خودرو باشد و متقاضی بدون محدودیت در انتخاب به محصولات مختلف دسترسی پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست ثبت‌نام سامانه یکپارچه خودرو، ایران خودرو بیشترین تقاضا را داشته است، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت این شرکت،‌ در صورتی که متقاضیان طی پنج روز آینده محصولات را تغییر ندهد، این امکان وجود دارد که ایران خودرو در ثبت نام مرحله دوم فروش خودرو شرکت نکند و محصولات این شرکت عرضه نشود، البته هنوز تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rblky