جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/02 02:23
تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس ایران | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس البرز
کد خبر: 38949

تعطیلی مدارس تهران و البرز در تاریخ 5 اردیبهشت! | خبر مهم آموزش و پرورش برای 5 اردیبهشت

معاون آموزش ابتدایی پایتخت چنین بیان کرد که روز بدون کیف، به هیچ وجه به منزله تعطیلی آموزش نیست و در واقع فعالیت‌های آموزشی همچنان ادامه دارد. با این حال، در این روز، به جای استفاده از کیف، مجلات رشد در کلاس‌های درس مورد استفاده قرار می‌گیرند و با توجه به اهداف آموزشی مدیران، فعالیت‌های لازم صورت می‌گیرد.

با توجه به شیوع بیماری کووید-۱۹ و افزایش موارد ابتلای جدید، در بسیاری از مناطق جهان، تصمیم به تعطیلی مدارس به منظور پیشگیری از گسترش این بیماری گرفته شد و بعد از آن زیاد با اخبار تعطیلی مدارس روبرو بوده ایم. تعطیلی مدارس در ایران دلایل زیادی مانند آلودگی هوا نیز دارد.

معاون آموزش ابتدایی پایتخت گفت که در راستای تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان و بهره وری در فرآیند یاددهی ـ یادگیری، برنامه «روز بدون کیف» در مدارس ابتدایی شهر تهران برگزار می شود.

معصومه معصومیان با اعلام این خبر افزود: برای ایجاد یک روز به یاد ماندنی برای همه دانش‌آموزان و با هدف اجرای فعالیت‌های مهارت محور، تنوع بخشی به مواد، محیط ها و فرصت‌های یادگیری، چرخش تحولی از محتوای متمرکز کتاب‌های درسی به اهداف پایه‌ها و دوره تحصیلی، چرخش تحولی از حافظه محوری به پژوهش و مساله محوری، ایجاد فرصت برای خلاقیت، زمینه سازی وتقویت عادت به مطالعه در دانش آموزان ابتدایی، روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، روز بدون کیف در مدارس ابتدایی پایتخت است.

وی افزود: در این روز آموزش تعطیل نیست، بلکه فعالیت‌های مجلات رشد در کلاس‌های درس با توجه به اهداف مورد اشاره انجام می شود.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران تاکید کرد: امروزه موضوع توجه به ساحت‌های تربیتی در فرآیند یاددهی ـ یادگیری در اولویت برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران قرار دارد و به موازات ساحت‌های دیگر توجه به ساحت زیستی دانش آموزان، حذف کیف‌های سنگین دانش آموزان و تمرکز بر مهارت‌های زندگی مانند خوب حرف زدن و حرف خوب زدن، جرأت ورزی و تمرین شجاعت، کنترل استرس و خشم، پژوهش و تحقیق، مدیریت زندگی، مصرف  بهینه، مشورت و هم فکری با گروه همسالان، آینده نگری و تلاش، صبر و گذشت در این برنامه یک روزه پیش بینی شده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، وی افزود: مجلات رشد از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی دانش آموزان تدوین می شود و یکی از منابع مطالعاتی دانش آموزان به شمار می رود که با توجه به نیاز دانش آموزان به فاصله گرفتن از فضای مجازی و تقویت عادات مطالعه منابع غیر درسی در این روز محور برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار می گیرند.

منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bgvy