پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/30 14:49
بورس | پیش بینی بورس | شاخص بورس
کد خبر: 38860

آخرین وضعیت بورس امروز چهارشنبه 30 فروردین + جزئیات

آخرین وضعیت بورس در روز 30 فروردین به چه صورت بود ؟

به گزارش رصدورزشی : آخرین وضعیت بورس امروز چه بود ؟ امروز بورس چه مسیری را طی کرد در ادامه جزئیاتی از آنچه امروز در بورس گذشت را می خوانید .

بررسی معاملات بورس امروز خبر از اندکی تنفس برای شاخص کل می‌دهد. چرا که پس از مثبت‌های پرقدرت این نماگر در روزهای گذشته، بالاخره شاخص کل وارد فاز استراحت شد. با این حال ارزش معاملات خرد همچنان بالا بود.

معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت هزار و 304 واحدی که معادل 0.1 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون 324 هزار واحدی ایستاد.

در مقابل اما شاخص کل هم‌وزن عکس روند شاخص کل رفتار کرد و با رشد 0.5 درصدی به سطح 760 هزار و 755 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 26 میلیارد و 510 میلیون و ارزش معاملات را 15 هزار و 436 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

 

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 784 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

 

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم دی، وکار و حکشتی بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، خساپا و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

پترول با افزایش 13.58 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کفپارس نیز با افت 6.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

 

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وکار، حکشتی و کوثر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های افرا، کارا و کوثر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خساپا، سپیدما و شتران خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های تاتمس، لپارس و خکاوه رقم خورد. همچنین بپیوند در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سهگمت بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwb9r