جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/29 14:17
قیمت طلا و سکه | قیمت طلا | قیمت سکه
کد خبر: 38817

قیمت سکه چرا بالا نرفت ؟ | علت گرانی سکه چه ارتباطی با دلار دارد ؟

جزئیات جدید از قیمت سکه و دلار را در این صفحه بخوانید

به گزارش رصدورزشی : قیمت طلا و سکه حرف و حدیث های زیادی داشته است . قیمت طلا و سکه حسابی خبرساز شد در ادامه جزئیاتی از قیمت طلا و سکه را در این صفحه می خوانید .

امروز قیمت طلا و سکه مانند روزهای گذشته با کاهش قیمت دلار همراه شد. فعلا بازار فلز زرد چشم به قیمت دلار دارد و فعالان بازار حصول محدوده ۵۲ هزار تومانی برای دلار را عامل صعود در بازار فلز گرانبها می‌دانند.

قیمت طلا و سکه امروز برخلاف روز گذشته کاهش داشت.در هفته‌های اخیر بازار فلز زرد به جهت تشدید همگرایی با قیمت دلار، مانند اسکناس آمریکایی در کانال مشخصی حبس شده و با حرکات زیگزاکی نوسان دارد.

امروز به طور میانگین قیمت طلا و سکه به نسبت افزایش روز گذشته، کاهش داشتند. سکه بهار بیشترین کاهش قیمت را داشت و روند حباب سکه نیز نزولی بود.

در هفته‌های بعد از تعطیلات نوروز، انس جهانی طلا به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین قیمت در بازار فلز زرد، بازیگر فعالی در این بازار نبوده است. گفتنی است طلای جهانی در محدوده ۱۹۰۰ تا دو هزار دلاری نوسان دارد و در لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلای جهانی دو هزار دلار و ۱۵ سنت اعلام شده است.

فعالان بازار فلز زرد معتقدند سکه در روزهای آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز ۵۲ هزار تومانی صعود کند.

 

تعادل قیمتی در بازار فلز گرانبها

در همین راستا محمد کشتی‌آرا کارشناس و فعال بازار طلا و جواهر به تجارت‌نیوز گفت: « فعلا از هیجانات کاذب قیمت در بازار، خبری نیست و کسانی که در حال داد و ستد در بازار طلا و سکه هستند با احتیاط بیشتری خرید می‌کنند.»

وی با تاکید بر آرامش حاکم بر بازار فلز زرد تاکید کرد: « بازار آرام است و قیمت‌ها از تعادل برخوردار هستند. قیمت‌ طلا و سکه نیز بر اساس شاخص قیمت ارز و طلای جهانی است.»

وی همچنین درباره وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: «پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در روزهای آینده نیز در همین سطح باقی بماند و مانند روزهای گذشته باشد.»

 

بیشترین سهم از افت و خیزهای بازار سهم سکه بهار

امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ سکه امامی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی و با قیمت ۳۱ میلیون و ۴۰۱ هزار معامله شد. این در حالی است که فعالان بازار باور دارند که قیمت سکه برای از دست دادن مرز 30 میلیون تومانی نیاز به افت معنادار قیمت دلار به زیر ۵۰ هزار تومان دارد.

در لحظه نگارش این گزارش سکه بهار آزادی با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان معامله شد. این قطعه با حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت، بیشترین مقدار نزول را در خانواده سکه‌ها داشت.

امروز نیم و ربع سکه هر کدام ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. نیم‌سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند.

سکه گرمی نیز افزایش پنج هزار تومانی روز گذشته را از دست داد و با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

سبقت گرفتن کاهش حباب از قیمت سکه

امروز حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. سهم کاهش حباب سکه بیشتر از کاهش قیمت قطعات سکه بود. حباب سکه بهار با ۴۱۷ هزار تومان کاهش بیشترین سهم از کاهش مقدار حباب را در قطعات سکه داشت. سکه امامی، نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز از ۳۰۰ تا ۳۰ هزار تومان اُفت قیمت حباب داشتند.

امروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلا با قیمت ۱۱ میلیون و ۶ هزار تومان معامله شد و کاهش ۹۵ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز دو میلیون و ۵۶۴ هزار تومان شد و نزدیک به ۳۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته ارزان شد. طلای دست ‌دوم امروز ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان ارزان شد. در گرم طلای دست ‌دوم با قیمت دو میلیون و ۵۲۵ هزار تومان معامله شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qdkpp