پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/29 04:27
فرهاد مجیدی | فرهاد مجیدی در استقلال | فرهاد مجیدی سرمربی
کد خبر: 38788

رکورد فرهاد مجیدی جاویدان شد | فرهاد مجیدی تاریخ سازی کرد

"در دیدار برابر سپاهان، مس رفسنجان با دریافت گل هایی، رکورد خاص بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را به استقلال مجیدی واگذار کرد."

فرهاد مجیدی بازیکن مطرح فوتبال ایران است که در باشگاه استقلال تهران به شهرت رسیده. فرهاد مجیدی بعد از کناره گیری از فوتبال به عنوان سرمربی در دنیای فوتبال باقی ماند و در تیم مطرح استقلال نیز سابقه مربیگری دارد. فرهاد مجیدی رکوردی از خودش در تیم استقلال برجای گذاشته است که این رکورد را می توان جاویدان دانست.

بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر، این عنوانی است که تیم های زیادی در طول برگزاری بالاترین سطح از تورنمنت فوتبالی ایران آن را شکسته اند. رکوردی که از لیگ پنجم که استقلال با دریافت 17 گل عنوان قهرمانی را به دست آورد، تا لیگ سیزدهم در اختیار این تیم بود.

در آن فصل، پرسپولیس علی رغم دریافت 15 گل، پس از فولاد به مقام دوم رسید. از لیگ پانزدهم به بعد، هر چند فصل یک بار این رکورد شکسته می شد و یک تیم با دریافت گل های کمتری، به عنوان برترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر دست پیدا می کرد.

در شگفتی ساز ترین فصل تاریخ لیگ برتر، استقلال خوزستان به لطف تنها 3 تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس، جام قهرمانی را بالای سر برد. خط دفاع قدرتمند تیم عبدالله ویسی با دریافت تنها 14 گل، نقش پررنگی در کسب این عنوان شد. آنها در آن فصل رکورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را شکستند.

یک سال بعد و در لیگ شانزدهم پرسپولیس با دریافت فقط 14 گل، بالاتر از استقلال قهرمان لیگ برتر شد و در رکورد مورد بحث، با استقلال خوزستان شریک شدند. اما در لیگ هجدهم رکورد بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر به تیمی رسید که نه اول شد و نه دوم! استقلال که با وینفرد شفر فصل را شروع کرد و با مجیدی به پایان رساند، فقط 13 گل دریافت کرد و به رتبه سوم لیگ رسید و علی رغم داشتن خط دفاعی فوق العاده، اما به جام قهرمانی دست پیدا نکرد.

نام فرهاد در ثبت رکوردهای عالی استقلال در بخش خط دفاعی، به طرز چشمگیری قابل مشاهده است. چرا که او در لیگ بیست و یکم تمامی رکوردهای خاص و منحصربفرد تاریخ لیگ برتر را شکست: تنها قهرمانی بدون شکست، بیشترین امتیاز کسب شده در تاریخ لیگ برتر و البته بهترین خط دفاعی تاریخ مسابقات.

استقلال با فرهاد و در فاز دفاعی یک‌فصل استثنایی را سپری کرد. آنها فقط در یک بازی و مقابل مس رفسنجان در استادیوم آزادی بیش از یک گل دریافت کردند و از ۲۹ بازی دیگر، تنها در ۸ بازی دروازه خود را باز شده دیدند و در ۲۱ مسابقه موفق به ثبت کلین‌شیت شدند.

آبی‌های پایتخت که فصل را با دریافت تنها 10 گل خورده به پایان رساندند، رکورد افسانه ای را در تاریخ لیگ برتر از خود به جا گذاشتند که مس رفسنجان به عنوان تنها تیم لیگ بیست و دوم، این شانس را داشت که با دستاورد خاص فرهاد برابری کند که البته این اتفاق رخ نداد.

تا پیش از برگزاری دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر، مس رفسنجان تنها 10 بار دروازه خود را باز شده دیده بود و اگر تا پایان فصل گلی را دریافت نمی کرد، با رکورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر برابری می کرد ولی دروازه تیم ربیعی در اصفهان 2 مرتبه باز شد تا این رکورد حداقل تا فصل بعد، همچنان در اختیار استقلالِ فرهاد مجیدی باقی بماند.

نکته دیگر اینکه با توجه به امتیازات تیم های سپاهان و استقلال (55 امتیاز) و پرسپولیس (54 امتیاز) در جدول لیگ برتر، حتی اگر این تیم ها همه چهار بازی باقیمانده خود را پیروز شوند و تمام 12 امتیاز باقیمانده را کسب کنند، باز هم به رکورد خارق العاده بیشترین امتیاز کسب شده در تاریخ لیگ برتر که فصل قبل و با 68 امتیاز توسط استقلال با فرهاد به دست آمده، نمی رسند. ضمن اینکه با توجه به تقابل استقلال و پرسپولیس با یکدیگر، این دو تیم تحت هیچ شرایطی نمی توانند هر 12 امتیاز کامل را کسب کنند و در بهترین حالت یکی از سرخابی های پایتخت در صورت شکست در دربی تهران، نهایتا 9 امتیاز به جمع امتیازات خود اضافه کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p9jd6